problem med att trycktäta

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Christoffersson
Mytoman
Inlägg: 441
Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am

problem med att trycktäta

Inlägg av Christoffersson »

hejsan
jag håller på att trycktäta mina dellorto 48 men jag undrar en sak
hur tätar ni mellan 1och 2 port på spjällaxeln det sitter ju bara en liten busning och en oring och så håller en liten dit tryckt järnbricka allt på plats
fungerar det att köra så eller måste man göra nått mera med detta
mycket tacksam för tips
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Christoffersson
Mytoman
Inlägg: 441
Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am

Inlägg av Christoffersson »

är det inte en enda som kan detta eller
jag trodde att detta var sidan med rätt folk som kunde hjälpa mig med problemet
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Användarvisningsbild
Leif Backlund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 241
Blev medlem: tor mar 18, 2004 9:26 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Leif Backlund »

hk beroende skrev:är det inte en enda som kan detta eller
jag trodde att detta var sidan med rätt folk som kunde hjälpa mig med
problemet
Jag gjorde inget åt mina 40or me spjällaxlarna,tycker ibland att de låt
lite överdrivet när e gäll tätning av förgasare. Ha aldrig själv had nå problem..Ska köra me 45or i år..
Användarvisningsbild
Hissjö Racing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån okt 27, 2003 8:04 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Hissjö Racing »

Håller med föregående talare. Prova först och om man då ser att det läcker kan man ju göra något åt det. Det brukar dock inte vara några större problem med Dellortosar överlag. Samma sak med turbopackningssatsen, det brukar funka med de befintliga, bara de är hela naturligtvis.
Skriv svar