Audi GTT Coupe -87
Re: Audi GTT Coupe -87
Snyggt bygge som verkligen kommer att följas!
Helrätt stuk på Audin som verkligen faller mig i smaken.
Helrätt stuk på Audin som verkligen faller mig i smaken.
Re: Audi GTT Coupe -87
Tack! Jo jag är väl en av få i världen med det här utseendet på bilen då grillen inte går att köpa och huven egentligen inte ska passa på min bil utan SPQ breddningen. Fick plasta grillen själv.
Fick äntligen staget ihop punktat idag så man kan ta med det till jobbet för tiggning.
Även borrat hål och monterat temp givaren på ICn.
Sen så har jag letat ett bra tag efter något ställe som kan pressa slang med M18x1.5 och M16x1.5 utan att kosta en hel förmögenhet. Kom fram till att det blir billigare och lättare med AN slang. Så fick bli ett nytt kyl med M18x1.5-AN10 adaptrar.
Så nu är det löst med så fort jag vet vart jag ska sätta kylet Löser sig när jag får staget på plats igen med stötfångaren.
Fick äntligen staget ihop punktat idag så man kan ta med det till jobbet för tiggning.
Även borrat hål och monterat temp givaren på ICn.
Sen så har jag letat ett bra tag efter något ställe som kan pressa slang med M18x1.5 och M16x1.5 utan att kosta en hel förmögenhet. Kom fram till att det blir billigare och lättare med AN slang. Så fick bli ett nytt kyl med M18x1.5-AN10 adaptrar.
Så nu är det löst med så fort jag vet vart jag ska sätta kylet Löser sig när jag får staget på plats igen med stötfångaren.
Fredrik Blomberg
Re: Audi GTT Coupe -87
Tips till nästa gång då du ska ha slang pressad med kopplingar, kika med Hydroscand om du har de nära där du bor (syns på hemsidan), de brukar ofta ha bra priser och olika slang beroende på vätska som ska rinna.
Re: Audi GTT Coupe -87
Jo det vet jag men just i det här fallet så blev det billigare att ta AN slang.
Fredrik Blomberg
Re: Audi GTT Coupe -87
Idag kom mitt försenade paket som skulle kommit igår.
Hade tänkt att få ihop vakuum och tryck delen igår, men så blev det ju inte.
Lär få korta av böjarna rejält.
Hade tänkt att få ihop vakuum och tryck delen igår, men så blev det ju inte.
Lär få korta av böjarna rejält.
Fredrik Blomberg
Re: Audi GTT Coupe -87
Nu är alla tryckrör på plats! Var jävligt bökigt då utrymmet är hyfsat begränsat
Nu är det bara oljekylet kvar till uppstart. Hoppas på att få dit det i helgen. Risken är stor att det får hamna vid kylet på vänstersidan. Förstår absolut inte varför Audi valde att sätta det under vingen för...
Fick även dit röret. Så nu blir det till att kapa lite i kofångarbalken.
Nu är det bara oljekylet kvar till uppstart. Hoppas på att få dit det i helgen. Risken är stor att det får hamna vid kylet på vänstersidan. Förstår absolut inte varför Audi valde att sätta det under vingen för...
Fick även dit röret. Så nu blir det till att kapa lite i kofångarbalken.
Fredrik Blomberg
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: Audi GTT Coupe -87
Snyggt jobbat.. den ser riktigt grym ut..kul med en till gt på forumet
audi satte nog oljekylaren under vingen för bättre viktfördelning..och platsbrist i fram
Och på dom bilarna körde dom torrsumpstanken i skuffen så oljan är redan där så ingen lång extra dragning av slangarna...
audi satte nog oljekylaren under vingen för bättre viktfördelning..och platsbrist i fram
Och på dom bilarna körde dom torrsumpstanken i skuffen så oljan är redan där så ingen lång extra dragning av slangarna...
Re: Audi GTT Coupe -87
Har följt din ett tag utan att vara registrerad. Helt sjukt bygge du gör. Inte mycket gt kvar där men blir riktigt grym!
Fredrik Blomberg
Re: Audi GTT Coupe -87
Efter att ha kopplat färdigt alla slangar, dragit åt remskivebulten utavbara h*lvete gånger 10 och fixat så oljan stannar i motorn och inte forsar ut från sidan vid oljekyl anslutningar så började jag fylla på vatten.
Gick en liten stund, sen började det forsa ut från vattenpumpen.... Några svärord senare så var kamremmen borta och pumpen ute med tillhörande klämd o-ring. Dit med en ny och en halv tub VärldensKletigasteFastnarÖverallt packnings klister så skiten sitter i spåret på pumpen. På med kamrem och kåpor igen. I med mer vatten och nu nådde det ända upp till övre anslutningen på toppen. Då började det läcka där, suck. Bort med den och packningen som var hårdare än aluminiumet i anslutningen, dit med en ny packning och packningsklister. Nu slutade det äntligen läcka överallt.
Jahopp, då var det bara dit med batteriet och vrida om tändningen då. Inga överraskningar när man vred om tändningen. Varken positiva eller negativa.
Bara börja felsöka. Bort med ett tändstift och kolla om det är någon gnista. Givetvis var det inte det.
Kolla strömmen ut från tändspolen och den var stendöd. Mätte även upp strömmen in i tändspolen och den var det inget fel på alls!
Då är ju bara frågan vad det är som kan vara fel eftersom tändspolen inte skickar ut något?
Allt sitter där det ska iaf. Får plugga lite ikväll och hoppas på en trevligare uppdatering i morgon med en liten film
Gick en liten stund, sen började det forsa ut från vattenpumpen.... Några svärord senare så var kamremmen borta och pumpen ute med tillhörande klämd o-ring. Dit med en ny och en halv tub VärldensKletigasteFastnarÖverallt packnings klister så skiten sitter i spåret på pumpen. På med kamrem och kåpor igen. I med mer vatten och nu nådde det ända upp till övre anslutningen på toppen. Då började det läcka där, suck. Bort med den och packningen som var hårdare än aluminiumet i anslutningen, dit med en ny packning och packningsklister. Nu slutade det äntligen läcka överallt.
Jahopp, då var det bara dit med batteriet och vrida om tändningen då. Inga överraskningar när man vred om tändningen. Varken positiva eller negativa.
Bara börja felsöka. Bort med ett tändstift och kolla om det är någon gnista. Givetvis var det inte det.
Kolla strömmen ut från tändspolen och den var stendöd. Mätte även upp strömmen in i tändspolen och den var det inget fel på alls!
Då är ju bara frågan vad det är som kan vara fel eftersom tändspolen inte skickar ut något?
Allt sitter där det ska iaf. Får plugga lite ikväll och hoppas på en trevligare uppdatering i morgon med en liten film
Fredrik Blomberg
Re: Audi GTT Coupe -87
It`s a live Och inga konstiga puffar och smällar med.
Re: Audi GTT Coupe -87
Nä inga smällar. Bara en liten oljeläcka vid oljekylnings anslutningen på turbon. Rök fint
Försökte få ordning på tomgången igår. Ligger runt 2-3000 varv. Inge vidare dvs.
Verkar inte vara tjuvluft. Tomgångsmotorn klickar och hoppar rejält när man ansluter den till 12 volt. Utesluter inte den helt dock. Sen blev jag tipsad om att kallstartsventilen kan ha hängt sig eller får fel signal.
Ska greja lördag och söndag, får se om jag får någon ordning på det då.
Försökte få ordning på tomgången igår. Ligger runt 2-3000 varv. Inge vidare dvs.
Verkar inte vara tjuvluft. Tomgångsmotorn klickar och hoppar rejält när man ansluter den till 12 volt. Utesluter inte den helt dock. Sen blev jag tipsad om att kallstartsventilen kan ha hängt sig eller får fel signal.
Ska greja lördag och söndag, får se om jag får någon ordning på det då.
Fredrik Blomberg
Re: Audi GTT Coupe -87
Blev lite skruvat idag. Kom dock inte så långt som det var tänkt då man hade lite annat för sig än att bara få bilen rullande
Huven passar än iaf!
Ny slang till bromsservon på plats. Hoppas det håller tätt nu bara.
Fick bli nya infästningar till frontstaget och huven. Dom andra var lite för stora.
Instrumentbrädan på plats.
Sen tog det här en liten stund idag Gissa vad.
https://youtu.be/cb4quQlz-IQ
Huven passar än iaf!
Ny slang till bromsservon på plats. Hoppas det håller tätt nu bara.
Fick bli nya infästningar till frontstaget och huven. Dom andra var lite för stora.
Instrumentbrädan på plats.
Sen tog det här en liten stund idag Gissa vad.
https://youtu.be/cb4quQlz-IQ
Fredrik Blomberg