Sida 16 av 17

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: ons maj 03, 2017 9:19 pm
av turbodart
Jobba på! Det her blir hur bra som helst!

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: fre maj 05, 2017 2:33 pm
av gasekke
Jahapp, vars i umeå vänder man sig för lite slangpussel?
Behöver lite mellan fuelrail och regulator samt till sopparören.
Har en nukerail 3/4 unf och en areomotive sopparegulator (dyra prylar :doh: ) sedan så är soppaledningar ngt som verkar ramlat loss från ngt element typ...(biiliga prylar :thumbright: )
Kopparrör som "borde vara"3/8 inbillar jag mig.
Så unf till AN eller JIC.
swedol hydroscand eller något annat förslag?
Är rör från torped om det spelar ngn roll i sammanhanget, ska tåla E85 såklart

Over and out /Erik

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: fre maj 05, 2017 4:42 pm
av Roger Berglund
för att inte svära i kyrkan.. har inte biltema an slangar etc.. vet dock inte hur bra dom håller ?..fråga jensa han lär nog veta mer.

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: fre maj 05, 2017 6:58 pm
av super7
gasekke skrev:vars i umeå vänder man sig för lite slangpussel?

swedol hydroscand eller något annat förslag?

ska tåla E85 såklart
I veckan när jag var runt på diverse ställen i jakt på slang som tål
bromsvätska så var jag på Hydroscan bland annat, och där finns soppaslang
som tål E85 :thumbright:

//Nisse

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: lör maj 06, 2017 2:44 pm
av fredde_vit_pv
Jag har som bränslerör kört med 15mm yd rostfritt och klarat mig med en skarv under föraren ungefär
och efter jag bytt bakvagn så kommer inte den bakre delen (av matning och retur) att passa.
jag har med vilja förträngt hur jobbigt det är att tillverka typ 4st över 2meter avancerade cykelstyren
och blev lat eller rationell och köpte 10 meter stålomspunnen PTFE an8 slang och alla kopplingar från speeding.se
hyfsat dyrt men man sparar in ett par dagar och det känns säkrare att köra skarvfritt hela vägen!

/Fredde

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: lör maj 06, 2017 5:40 pm
av gasekke
Jo men...
Mätt upp o kommit fram till..
Sopparör under 10mm = 3/8 hane sedan regulator 2x AN8 hane samt fuelrail in & ut = 3/4 unf hane :doh: enkelt och bra...
Men jag tar en sväng till hydroscand på måndag och ser vad de kommer fram till.
Jag vill helst ha så få kopplingar som möjligt på vägen, men bara det är rätt så är jag nöjd för stunden.

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: mån maj 08, 2017 9:27 am
av gasekke
Svarvjobb nästa.
Varför göra det enkelt när man kan komplicera saker.
M42 svängningsdämpare o triggerhjul sedan hemslöljd
Bild


Bild

Kan bli bra hoppas jag.
Bild

Jag hoppas på.att lösa bränslesidan i veckan med lite flyt.

Over and out// Erik

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: mån maj 08, 2017 9:31 am
av gasekke
Bild

Framsidan skruvas sedan ihop med skrotet en vända till.
Små steg som tar lång tid

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: lör maj 13, 2017 12:36 am
av Lillen
Nu får du faktiskt skapa en ny tråd :hey:

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: lör maj 13, 2017 5:27 pm
av gasekke
:roll: Plan B tråden menar du...men den är ju sjukt säkerhetsklassad av "alla kända spionverksamheter" inkl nordkorea då hemliga vapen slutar med att Trump knackar på dörren :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: tis maj 16, 2017 7:04 pm
av gasekke
Skapligt vrid iaf på plan B
Lite test i kubbe till helgen kanske
Bild

På fjuttiga 1.4 bar detta.
Tack Mattias Sandgren för hjälpen vi får försöka jobna lite med launchcontrol och bumbbox funktionen senare kanske.
Nu när det mer körskola igen och lära sig hantera vridet på ett vettigt sätt.
Men en enormt körbar maskin :lakrits: :lakrits: :dance2:

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: ons jul 05, 2017 1:22 pm
av gasekke
Jahapp, stilla mekande men glest med framsteg av större mått.
Eftersom jag mekar så långsamt så hinner en del saker tydligen dunsta bort.
Jag behöver en låsring till kompressorhuset för en hx40, någon som har en som ligger och skräpar?
Lagt en fråga på köpes men glest med svar där.
Finns det så man bara kan köpa den hos någon firma eller så annars. Jag behöver inte ett helt renoveringskit liksom
Over and out// Erik

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: lör jul 15, 2017 3:28 pm
av gasekke
Jaha nähä.. beställt nödvändig del från ebay så så ska det sättas ihop M50in.

Nästa fundering är om någon har ett automatsvänghjul till M50 som ligger ivägen och säljer billigt /skänker bort..

I fredags hanns det med lite test n tune i fällfors med plan B compacten.
Blev 2 repor och mina första 402 med den bilen.
Mkt nöjd med båda.
1a 10.82 med 3000 på launch
Höjde till 4500 inför nästa och åkte 10.28@215 6.5 på 201 med 1.56 60fot.
Men jag skulle behöva mer effekt sista metrarna då det bara var transportsträcka sista 100 metrarna.
Vad göra?
Tror jag har galet mottryck , har inte mätt men åkte med fullt avgas katalysator osv o bara 3" hela vägen.
En liten 6266 prescion också och vid mappnings var den i botten på 1.4 bar även där med fullt avgas.

Så? Större avgas hjälper väl till men.
Annars då? Ställa om avgaskam? Laddtrycks minska per växel?
Bil 1400 kg m50iv 3.1 liter automat th 400.

Men som helhet nöjd kördes dit o hem är ju gatbil o reggad med alla mods.
Vill åka en 9a nu ju :twisted:
Sedan lite mer men med touring såklart.
Just nu fixad det med elhärva o sprut målet är ff att få testa i sommar/höst
Over and out Erik

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: sön jul 16, 2017 4:12 pm
av mattias
Jag har en flexplatta med startkrans från en automat M50. Vad söker du?

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Postat: sön jul 16, 2017 4:18 pm
av Jens Gustavsson
bra jobbat!

tänker högt bara här..... är det egentligen mer effekt du behöver? vad bromsa den på driven? vad väger bilen ungefär?

hur stora däck?

låter som du nästan bara skulle kunna fin putsa starterna för att nå en nia? men jag vet för lite för att mer än bara spekulera.

kan du lägga upp hela tid kortet?

då man jagar tid så vinner man mest på att jobba med första 100m faktiskt. hur bilen acc sista 100 metrarna har faktiskt inte alls så stor betydelse.

mvh jens