Steg trimma 305 TPi
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 524
- Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm
Re: Steg trimma 305 TPi
Såga ut allt bakom dörrsidorna, plastrutor, bort med pop-uplyktorna och dit med vanliga lampor av något slag. Hålborra allt bakom instrumentpanelen, rensa ut ABS mm (om det finns).
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Re: Steg trimma 305 TPi
Hmm får man in framljus ovanför dimljusen? Grodögonen är inte bra för luftmotståndet. Tur att EU öppnat för positionsljus på dagen. Varselljus och dimljus i samma skulle vara fint. Dörrarna väger bly. Utan larm så känns eldörrlås (PL?) onödiga. Elhissar PW blir svårt att klara sig utan. Under huven finns en del onödigt . Med "F97B INFÖRTS TULLFRITT" kan jag nog slopa EGR och luftpump(Kan då gå med kortare lättare rem :-p ). En katt har jag nog råd med, men inte två. Servostyrningen PS får sitta. AC remmen är av. Vissa AC delar bort. Men det skall gå att bygga tillbaka enkelt. Funkar den så är det stor risk att den får sitta kvar. Farthållaren får nog sitta kvar, om jag får liv i den. Är headers och dubbelt DynoMax tyngre än singelsystem? Ljuddämpare går bort, fast vikten är på rätt ställe(långt bak). Supertrap eller insatser får det bli, som är lätta att demontera. Funderar på en
borde gå att snickra en egen. Var placerar man den på ett enkelsystem? Jag tror jag har en "Walker® - Quiet-Flow™ Muffler", kanske byta till "Walker® - SoundFX™ Muffler" (smaka på den).
borde gå att snickra en egen. Var placerar man den på ett enkelsystem? Jag tror jag har en "Walker® - Quiet-Flow™ Muffler", kanske byta till "Walker® - SoundFX™ Muffler" (smaka på den).
Re: Steg trimma 305 TPi
Finns det nån kam för att kompensera de usla avgas portarna? Så man får ut överladdning och/eller lustgasen. Kambyte kommer nog att medföra ventilfjäderbyte, går det med topparna på plats? Lyfta TPI´n blir heller inte kul. Vilket nog krävs vid kambyte.