Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Har bara hört en massa rykten att Per köpt en bänk.
Börjar bli många i stan nu
Börjar bli många i stan nu
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Vilken bra stad ni har Här finns det 2st bänkar, en som klarar effekt men som ingen är intresserad av och en som
inte klarar så mycket effekt men som är fullbokad
inte klarar så mycket effekt men som är fullbokad
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Hej jag blivit lite nyfiken på vr6or när jag läste din tråd så jag har lite frågor,
Grenrör till vr6or läste jag att inga andra grenrör ger huvud taget mer effekt än original gjutjärns limpor !
Finns flera tråda om det på andra forum, vet du varför? Är det för avgasportarna är olika långa?
Hur har du gjort på ditt grenrör? Har du gjort det lika långt i mellan ventiler och kollektor på samtliga rör?
Verka som många kör med spacerplata till topplocket på dessa motorer, kör du med sådan?
Är bottendelen original på din motor, är vr6orna kraftigt original?
Topplocket är den stora korken på dessa motorer ifall jag fatta det rätt?
Vad är det för uppskattad effekt eller effektmål på din motor?
Skulle ju vara kul att bygga golf mk2 på 4motion drivlina med 16 ventilare eller en vr6a.
Grenrör till vr6or läste jag att inga andra grenrör ger huvud taget mer effekt än original gjutjärns limpor !
Finns flera tråda om det på andra forum, vet du varför? Är det för avgasportarna är olika långa?
Hur har du gjort på ditt grenrör? Har du gjort det lika långt i mellan ventiler och kollektor på samtliga rör?
Verka som många kör med spacerplata till topplocket på dessa motorer, kör du med sådan?
Är bottendelen original på din motor, är vr6orna kraftigt original?
Topplocket är den stora korken på dessa motorer ifall jag fatta det rätt?
Vad är det för uppskattad effekt eller effektmål på din motor?
Skulle ju vara kul att bygga golf mk2 på 4motion drivlina med 16 ventilare eller en vr6a.
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Hörru?vwallin skrev:Vilken bra stad ni har Här finns det 2st bänkar, en som klarar effekt men som ingen är intresserad av och en som
inte klarar så mycket effekt men som är fullbokad
Har du hittat nån bromsare ännu?
Hör med den Per som gasekke tipsade om.
Vet att Erik varit och chippat två bilar nyligt.
Så det verkar vara full fart där med.
Om inte , PM:a gasekke här
Det är enorm skillnad på sugmotor och turbomotor på VR6.
Sugmotorn har stora problem med att det stryper i toppen.
Turbomatat inte alls på samma sätt.
Topplocket funkar fint för överladd.
Vallin kör utan kompplatta nu.
Men med E85.
Kolla på hur man byggt , jag snor alla mina ideer av honom , Tackar.
Dock har jag kompsänkt genom att fräsa kolvarna.
Och JA VR6:an är ganska tolig i bottendelen.
Nu har jag ju inget mer fakta än det Vallin skrivit innan.
Men då var väl målet mellan 7-800hk.
VW & Volvo.
- Roberth
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
- Ort: Husum city!
- Kontakt:
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Okok, är det org hjul eller utbytt?vwallin skrev:Tack det är en 67mm billet!
Mvh Roberth
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Det är original på denna turbon
Ang toppen. Sugmotor är pengar i sjön men med tryck så blir det helt annat. Finns folk i tyskland och usa som plockar närmare 1100hp från originaltopp. Självklart med andra kammar dock! Det är väl där strypningen sitter skulle jag säga.
Min botten är helt original och jag sätter ihop en till maskin vid sidan av med arp bult för stakarna ochallt nytt och fräscht. Den motorn kommer förhoppningsvis bli runt 800hk och förhoppningsvis den starkaste i landet med original botten och topp.
Ang toppen. Sugmotor är pengar i sjön men med tryck så blir det helt annat. Finns folk i tyskland och usa som plockar närmare 1100hp från originaltopp. Självklart med andra kammar dock! Det är väl där strypningen sitter skulle jag säga.
Min botten är helt original och jag sätter ihop en till maskin vid sidan av med arp bult för stakarna ochallt nytt och fräscht. Den motorn kommer förhoppningsvis bli runt 800hk och förhoppningsvis den starkaste i landet med original botten och topp.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Låter ju riktigt kul med dessa motorer!
Tror nog att det blir att ta tillvara på en sådan om kommer över en.
Fundera lite på hur det funka med grenrör till en sådan här motor, gör du rören lika långa till flänsen eller till ventilerna eller är längden skit samma?
Insugen som folk bygger bruka ju annars har olika längder på rören.
Tror nog att det blir att ta tillvara på en sådan om kommer över en.
Fundera lite på hur det funka med grenrör till en sådan här motor, gör du rören lika långa till flänsen eller till ventilerna eller är längden skit samma?
Insugen som folk bygger bruka ju annars har olika längder på rören.
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Jag hoppas ju lillen får ihop sin vr6a med ngn gång och jag är själv lite sugen på att bygga en sådan turbopuffra, ver redan vilken kaross jag vill bygga på .
Snyggt bygge din bil , hoppas det löser sig med sfro.
Mvh Erik
Snyggt bygge din bil , hoppas det löser sig med sfro.
Mvh Erik
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Rören på mitt grenrör är så olika dom kan bli. Byggde det bara för att det skulle se fränt ut
Insuget däremot har jag lagt lite tid på. Det är ett dubbelplenum som jag har mixtrat fram.
Hade ett köpt insug förut men då märkte jag att bakre stiften var vitare än dom på främre
cylinderraden, det problemet är helt borta nu så någonting bra har jag nog gjort
SFRO är nog inga problem. Jag har faktiskt varit duktig och följt deras regler noga!
Det jag är orolig för just nu är bromsningen
Insuget däremot har jag lagt lite tid på. Det är ett dubbelplenum som jag har mixtrat fram.
Hade ett köpt insug förut men då märkte jag att bakre stiften var vitare än dom på främre
cylinderraden, det problemet är helt borta nu så någonting bra har jag nog gjort
SFRO är nog inga problem. Jag har faktiskt varit duktig och följt deras regler noga!
Det jag är orolig för just nu är bromsningen
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Ser ju ganska så roligt ut med den dr lilla turbon!
Men fick du med specifikationer på den? Man måste väll visa det för besiktningsmannen eller räcker det med att dom mäter inducer/exducer?
Men fick du med specifikationer på den? Man måste väll visa det för besiktningsmannen eller räcker det med att dom mäter inducer/exducer?
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Jag har spec på turbon och bilen är nu bromsad till 254hk vid 0,77bars laddtryck.
Väntar bara på att min sfro gubbe ska få tid över nå dag framöver. Tror att allt ska
vara i sin ordning men det visar väl sig
Byggde iallafall nytt diskretare utblås förra veckan
Väntar bara på att min sfro gubbe ska få tid över nå dag framöver. Tror att allt ska
vara i sin ordning men det visar väl sig
Byggde iallafall nytt diskretare utblås förra veckan
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO
Då var SFRO klart. Det enda han hade att anmärka på var ljudnivån men jag ska snickra en decibel killer
nu i helgen så hoppas jag att jag slipper bullerprov. Har bokat tid för reggning nästa fredag så jag hoppas
att sfro intyget hinner komma hem tills dess
nu i helgen så hoppas jag att jag slipper bullerprov. Har bokat tid för reggning nästa fredag så jag hoppas
att sfro intyget hinner komma hem tills dess
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 118
- Blev medlem: fre feb 15, 2008 11:51 am
- Ort: Jönköping
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO
Grymt bygge måste jag säga!
När jag skulle regga min 940 som ombyggt fordon så krävde besiktningsstationen bullerprov även att jag stoppat in både det ena och andra i ljuddämparen och låg runt 10db under gränsen. Men när jag hade papper på ljudmätning så var det inga problem att åka igenom med 3" och en liten ljuddämpare och säkert 10db över gränsen istället
När jag skulle regga min 940 som ombyggt fordon så krävde besiktningsstationen bullerprov även att jag stoppat in både det ena och andra i ljuddämparen och låg runt 10db under gränsen. Men när jag hade papper på ljudmätning så var det inga problem att åka igenom med 3" och en liten ljuddämpare och säkert 10db över gränsen istället
Erik S
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO
Här i Östersund är det lite lotto om dom vill ha det eller inte. Jag chansar, det värsta som kan hända är att jag måste fixa ett sånt papper och det är ju inget problem att göra det i efterhand. Det påverkar ju inte reggningen ändå. Har jag tur så sparar jag 1500kr
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO
Jahapp det blev ingen reggning i fredags för jag har inte fått hem damasker till nya styrväxeln
eller sfro papper. Ny tid bokad till på onsdag så jag hoppas det hinner dyka upp tills dess.
Jag har dessutom beslutat att bilen får gå med den här motorn och turbosetupen i överskådlig
framtid och lägga krutet på att snygga till karossen så den ser fin ut
eller sfro papper. Ny tid bokad till på onsdag så jag hoppas det hinner dyka upp tills dess.
Jag har dessutom beslutat att bilen får gå med den här motorn och turbosetupen i överskådlig
framtid och lägga krutet på att snygga till karossen så den ser fin ut