Sida 26 av 31

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: sön nov 20, 2016 9:08 pm
av Tommy Luhr
ja jag gjorde ett don som jag slog in i öppningen när allt var svetsat.
Var inte några problem att få till.
Lite tidsödande men ändock så var det rostfria mycket lättbearbetat

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tis nov 29, 2016 11:33 am
av Tommy Luhr
Lite uppdatering :)
Har gjort lite grenrör, gjort efter pipemax rek för lite vassare kammar än det som sitter just nu.

Bilderna får tala för sig själv.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


sen lite krängare fram och bak punktat
Bild
Bild
Bild

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tis nov 29, 2016 4:20 pm
av robinb3rgsten
De va inga dåliga rör du krökt ihop [THUMBS UP SIGN]

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tis nov 29, 2016 5:44 pm
av fugazi
Är det nån mer än jag som tycker det ser lite rörigt ut? :hihi:
Bild
Häftigt Tommy!
Keep up the good work maan!

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tis nov 29, 2016 7:08 pm
av benkoilovikka
:hey: Riktigt snyggt! Nu vill jag gå ut i garaget och snida lite grenrör, dock i svartstål så det blir nog inte lika attraherande!

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: ons nov 30, 2016 11:05 am
av hasse johansen
verkligen fint jobb du fick till med dessa grenrör gillas

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: ons nov 30, 2016 2:46 pm
av Thed_J
Hej. Skitfränt bygge och grymma rör! Tänkte bara rekommendera att du gör nån liten typ av kil där du har spalt mellan rören. Rostfritt drar sig nåt fruktansvärt när man helsvetsar.

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: ons nov 30, 2016 6:18 pm
av knotan
Snyggt

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tor dec 01, 2016 7:49 am
av Tommy Luhr
ja det är inte 100% spalter tyvärr, kommer få brottas med det när det skall svetsas.
Är mitt första rostfria rör så det kommer komma lite "aha" upplevelser.

Är inte lätt att ha för lite med händer när man håller rören samtidigt som man skall punkta utan tillsats.

Skall försöka putta i lite utfyll i skarvarna, eller ev byta ut en del i rören så det passar bättre.

Är mycket spänd på ljudet i denna maskinen :)

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tor dec 01, 2016 7:57 am
av Kadett4wd
Byt ut bitarna som ger stora spalter, det är ganska enkelt nu när rören är 'klara'
Ibland kan man även ta bort två-tre rörböjar och ersätta med en lång då man gör detta.
När man mockar och donar just under bygget är det svårt att se detta.

I övrigt ser det bra ut.

Men tänk över det där med spalter som sagt, rören drar sig så förbenat då man spacklar ihop spalter med svets.

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: tor dec 01, 2016 9:42 pm
av Gabbe_96
riktigt snygga grenrör! se till att bygga ordentliga jiggar, rostfritt slår sej duktigt å inte blir det bättre med alla skarvar.
kanske står tidigare i tråden men vad blir det för motorsyrning? :)

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: fre dec 02, 2016 4:48 pm
av Tommy Luhr
Det blir Links nya stora system Thunder. Skall försöka bygga fästen för egas motorerna under helgen så att jag har allt custombyggt klart. Sen svetsa klart insug och grenrör, koppla sprut och typ bromsa. Det blir ett par kyl dagar i dynon:)

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: fre dec 02, 2016 5:36 pm
av fredde_vit_pv
Tommy Luhr skrev:ja det är inte 100% spalter tyvärr, kommer få brottas med det när det skall svetsas.
Är mitt första rostfria rör så det kommer komma lite "aha" upplevelser.

Är inte lätt att ha för lite med händer när man håller rören samtidigt som man skall punkta utan tillsats.

Skall försöka putta i lite utfyll i skarvarna, eller ev byta ut en del i rören så det passar bättre.

Är mycket spänd på ljudet i denna maskinen :)
Om man använder aluminiumtape runt skarvarna, helst den sorten som är tänkt att fästa värmeslingor(värmetåligt klister)
så kan man bygga stora delar utan att det flexar eller böjer sig och sen snittar man upp en lucka där man ska punkta :idea:

/F

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: mån dec 05, 2016 10:26 am
av JockE28
grympt projekt! kommer att följas!

Re: Lamborghini Diablo Replika

Postat: sön jan 08, 2017 4:49 pm
av Tommy Luhr
Uppdatering:) Varit lite lat med uppdateringarna:)
Men har pysslat vidare med en del saker.


Bilderna kommer allt eftersom jag har byggt så det är i exakt den ordningen jag haft dom i telefonen.
Första bilden ut är en på värmepaketet.
Det är ett vintage air med ac. Såg nästan direkt en sak på det som inte fick mig att vara direkt nöjd med konstruktionen. Paketet skall sitta inuti kupén, alla som kört med återcirkulerande luft på i sina bilar vet ju att rutorna efter ett tag immar igen. så jag gjorde en "armbåge" så jag kunde flytta fläktmotorn på andra sidan brandväggen. Därav får ny luft in i bilen hela tiden.
Bild

Bild

Bild

Bild

Sen, Är det dags för länkagebygge för egasmotorer. Bmw av nyare m3 modell (kommer inte ihåg motorkode, typ s54 eller nått)

Bild

Även fått ac-kompressor och servopumo. Bara kapa ur bilen igen så det får plats
Bild

Bild

Bild

Börjat med länkage
Bild

Hoppar till en fläktmotor som är installerad
Bild

Och länkage
Bild

Framskärmar skall gjutas nya, så här är det gelcoat i formarna
Bild

Bild

motorstyrning börjar kopplas upp
Bild

samtidigt som skärmarna gjuts
Bild

färdiggjutna skärmar
Bild

ny huv, den blev inte bra då huven jag gjorde först som plugg hann att dra sig lite innan jag gjöt av den. Så ytterliggare en form och en huv hinner nog komma
Bild

Bild

här har jag strömsatt motorerna för att kontrollera funktion
Bild

rensat skärmarna på gjutrester
Bild

Gjort en drivaxel dummy justerbar för höger och vänster sida, denna är inlämnad för tillverkning av axlar.
Även modifiering av övre coiloverfästen utförs bak Bild

testlägger kabelmattan så jag vet hur jag skall koppla in den i längder sen när detta skall göras. Detta kommer hända på sidan av bilen hemma i garaget.
Bild

Bild

Bild

Bild

ingen motor i, svårt att fånga på bild hur nått ser ut, men det är enormt stort utrymme här
Bild

Motorn hemma och uppmockad
Bild

karossen nere igen och jag justerar in nya fronten parallellt medans motorn får sig headers svetsade
Bild

Bild

Kommer bli skruvbara skärmar och stöfångare för bilens kommande servicar
Bild

Bild

börjat svetsa tillbaka lite material istället för att kapa bort hela tiden. Här fästen för skärmarna och avdelning till skuffutrymmet.
Bild

Bild

Bild

igår gjorde jag en adapter till svänghjul på motorn så jag flyttar svänghjul och gör rätt bultcirkel.
Det kommer bli ett volvo svänghjul med bultcirkel för sachs 707 platta.

Bild