förkammare portning
Postat: tis feb 23, 2016 11:37 am
funderar lite på en sak...
er det noen som har portet dieselmotorer med forkammer?
hva går ni efter? hastighet eller enbart større kanal eller båda?
jeg ser at f.eks. Scania,volvo m.fler 9-16l lastvagnsmotorer ikke bryr seg om längd,finish etc.
har også lest at under 2000rpm har man ingen nytte av "intake ramming"
skal man ta hensyn til hastighet i kanalen på en diesel når max varv er 5000rpm?
størstedelen av tiden ligger man ju på vridmax från 2000-3500rpm...
t.eks. Vw 2.5 tdi har ju jättesmå kanaler, Toyota 2.4LT har ju überstora.
er det noen som har portet dieselmotorer med forkammer?
hva går ni efter? hastighet eller enbart større kanal eller båda?
jeg ser at f.eks. Scania,volvo m.fler 9-16l lastvagnsmotorer ikke bryr seg om längd,finish etc.
har også lest at under 2000rpm har man ingen nytte av "intake ramming"
skal man ta hensyn til hastighet i kanalen på en diesel når max varv er 5000rpm?
størstedelen av tiden ligger man ju på vridmax från 2000-3500rpm...
t.eks. Vw 2.5 tdi har ju jättesmå kanaler, Toyota 2.4LT har ju überstora.