Timokam

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Timokam

Inlägg av 140Rally »

nån som vet vad Timos motor tar för en kamaxel till B20??
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

1700:- tillexempel för en 717 kam inbytespris, bilen drar bra genom hela registret och motorn kan gå runt 0,7/milen med dubbla SU.
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 140Rally »

oki tackar för svaret, men hade redan hunnit ring o fråga han, 1500 med inbytes kam fick jag som som svar! :D
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

140Rally skrev:oki tackar för svaret, men hade redan hunnit ring o fråga han, 1500 med inbytes kam fick jag som som svar! :D
hehe ja se där, ännu bättre...inte farliga priser han har
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 140Rally »

Nån som vet hur Timo 840 kammen ska va inställd? har köpt en trappstegskil men måste ju veta om de är bra ändå..
Holmbergarn
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: lör apr 16, 2005 6:18 pm
Ort: KLINTEN

Inlägg av Holmbergarn »

Om jag minns rätt så ska insug och avgas va lika vid ödp. vill du ha mer vrid så kan du köra med 0,25 mm mer på insug.
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 140Rally »

oki ska ut o mäta o kolla de nu..
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 140Rally »

fick igång min tiom trimmade 140 idag o måste säga att jag är mkt nöjd med kamaxeln! :D
sudden
För mycket laddtryck
Inlägg: 216
Blev medlem: lör aug 13, 2005 7:56 pm
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av sudden »

Funkade det bra med bestyckningen på webrarna som du fick av jens.
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 140Rally »

körde med de som jag hade i tidigare o de va ju nästan lika! går rent o den går att trampa fullt från 900rpm utan att den hostar ens.. varvar över 7000rpm utan problem.
sudden
För mycket laddtryck
Inlägg: 216
Blev medlem: lör aug 13, 2005 7:56 pm
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av sudden »

Har en likvärdig motor som din fast med en kg6 kam och har inte fått min att gå riktigt 100.Vad kör du med för bestyckning på din.
Användarvisningsbild
140Rally
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: tor mar 23, 2006 8:29 pm
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av 140Rally »

enda jag vet är att jag har 60/F8 lågfart, F2 E-rör står inget på mina luftmunstycken vet inte varför. resten har jag inte en aning om vad de är, se till att tändsystemet är riktigt sjysst de va slut på min innan o den gick skit dåligt.. nu har jag brytarlöst R-sport system..
Kalixvansinne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: sön sep 17, 2006 9:23 pm
Ort: kalix

Inlägg av Kalixvansinne »

Vars får man tag på Timo?? har han en hemsida eller dylikt?
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Timos Motor, 08-745 54 40 Ingen hemsida
Skriv svar