med 25# avgashus blir det nog bra snurrr i maskinen och lågt avgastryck (du skrev minsta avgashuset och det tror jag är bara hälften så stort)lqs skrev:modtryk ja.... men meget lille lag!
ladetryk skal ikke meget over 1 bar for at lave de 500 hjul heste.
med 25 avgashus og 68mm kompressor er 900 motor heste mulig. kun med knaster.... og METANOL! ladetryk lige over 2bar. hvad ville dit forslag til turbolader være? BEST REGARDS FROM DENMARK søren
hur svårt är det att få fram volumetric efficiency %?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
HX 55 med 15turbinehus MVH. sørenhttp://drft.dk/index.php/510336 se første billede anden række! MVH. søren
http://powerforum.dk/download.php?id=1715 og http://powerforum.dk/download.php?id=1714
sidste/største turbo... hybrid af 25 avgashus (HX55) og Ø 74mm kompressor fra CATTERPILLAR? med a/r .75 MVH. søren PS. ladetryk kommer sent, men transbrake må hjælpe. måling lavet på inertifelt uden bremse. med bremse ville det se meget bedre ud. nederste kurve hjulhk øvre motor
sidste/største turbo... hybrid af 25 avgashus (HX55) og Ø 74mm kompressor fra CATTERPILLAR? med a/r .75 MVH. søren PS. ladetryk kommer sent, men transbrake må hjælpe. måling lavet på inertifelt uden bremse. med bremse ville det se meget bedre ud. nederste kurve hjulhk øvre motor
- jonnystrand
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
- Ort: skellefteå
är en hx40 ens att tänka på om man vill ha ca 500 hk på bakhjulen? eller måste man gå upp till en hx50?
mitt mål är som sakt ca500hk på bakhjulen (alltså ingen panik om det blir 480) och en bil som går att köra med alltså jag behöver inte få utt dom där sista hk för jag vill hällre ha en bil som funkar bra och är lätt körd på tex banna(som svänger) men själv klar vill jag kunna köra rakt fram också men som sakt det är vicktigare att den funkar bra på bana.
så nu är det bara att komma fram till vilket hx aggregat!
nån som har lista/sida på dom olika storlekarna på avgas och compressor på h40 och hx50 aggen
så man vet vad som finns och vad man ska söka efter sen!
mitt mål är som sakt ca500hk på bakhjulen (alltså ingen panik om det blir 480) och en bil som går att köra med alltså jag behöver inte få utt dom där sista hk för jag vill hällre ha en bil som funkar bra och är lätt körd på tex banna(som svänger) men själv klar vill jag kunna köra rakt fram också men som sakt det är vicktigare att den funkar bra på bana.
så nu är det bara att komma fram till vilket hx aggregat!
nån som har lista/sida på dom olika storlekarna på avgas och compressor på h40 och hx50 aggen
så man vet vad som finns och vad man ska söka efter sen!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
största hx 40(61/65 22#) räcker dit men det är lättare att komma dit med en hx50 (63/72 19#)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- jonnystrand
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
- Ort: skellefteå
ok! ja då vet jag ju ungefär var jag ska börja!största hx 40(61/65 22#) räcker dit men det är lättare att komma dit med en hx50 (63/72 19#)
och det verkar stämma rätt bra då jag hittade en intresant sida med listor över turbosar som är prövade på min motor och med vilka modifikationer! och om man börjar kålla lite i deras listor vekar ju det som en kompressor sida på ca 63mm och ca 1.4bar tryck utan problem räcker för att ta ut ca500 rwhp. en trevlig sak till var att vid varje turbo låg även mappen för den om man vill testa att räckna på turbosarna!
http://www.moreboost.org/turbos.htm
man klickar på turbo betekningen för att komma vidare till mer info om bilar med just den turbon! alla bilar/motorer är samma som jag har men olika mycke modifierade