Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Re: Ännu en PV
Jo det hinner nog funderas på det mesta ett par ggr. Tänkte bara nu så man inte kör nåt på skroten som går att använda. Håller på med din tråd nu NXJ, lång läsning
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Ännu en PV
Låååång läsning!
Som jag skämtsamt brukar säga "kvalitet tar tid"
NXJ
Som jag skämtsamt brukar säga "kvalitet tar tid"
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Ännu en PV
Sidan 27 av 94 nu
Re: Ännu en PV
Är ju sjukt långt bort innan jag är där, men skulle det gå att få igenom bilen med en T5 motor? Eller är bilen i sig för liten för den motorn?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV
Volvo t5 ligger väl på 225hk original i 850?MatsN skrev:Är ju sjukt långt bort innan jag är där, men skulle det gå att få igenom bilen med en T5 motor? Eller är bilen i sig för liten för den motorn?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Min pv är reggad som 1190kg, det ger 239hk om man skall gå på 15kw/100kg som SFRO har som maxgräns. Så beroende på vilken drivlina/vikt bilen har i övrigt så borde det fungera. Jag har inte vägt min bil men jag tror inte den väger så mycket.
Originalvikten är ju strax under 1000kg och då blir maxeffekten ca 200hk och då fungerar det ej. Så det beror på hur du bygger om den i övrigt.
Re: Ännu en PV
Får väl se vad den väger in på sen. Men spåna är ju kul iaf.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV
Rivit ur framvagn ur 142:an med allt som heter styrning. Pedalstället följde med ut också. Men det lär nog behövas lite ombyggnad för att funka. Håller på med bakaxel nu. Den bör väl duga? Är ju skivbromsar på den iaf.
Re: Ännu en PV
Oh just det, ska man ringa en SFRO-gubbe direkt innan man sätter kapen i bilen eller hur funkar det?
Re: Ännu en PV
Det är alltid bra att prata igenom konceptet med besiktningsmannen innan så du vet vilka krav han ställer. De brukar rekommendera att man köper boken också.MatsN skrev:Oh just det, ska man ringa en SFRO-gubbe direkt innan man sätter kapen i bilen eller hur funkar det?
Re: Ännu en PV
Boken är inköpt sen tidigare. Ska ta kontakt med närmaste å höra vad han säger.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Ännu en PV
Jag har rätt mycket PV bakvagn/transmissionsdelar över om det är intressant!?
bakaxel 140 med 4.30,grov mellanaxel,boxade bärarmar pv,mm
/Fredde
bakaxel 140 med 4.30,grov mellanaxel,boxade bärarmar pv,mm
/Fredde
Re: Ännu en PV
Vet inte riktigt vad jag behöver just nu men ska ha det i åtanke. En fråga bara, boxade bärarmar, vad är det
Re: Ännu en PV
Man lägger igen u-profilen med ett lock (box/låda) för att göra dem styvare
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Ännu en PV
Ah, ok.
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Ännu en PV
Jag har besiktat minst två PV med turbofemmor, lite olika spec förstås (193-225 hk ungefär) men bygger man rätt brukar det gå bra. Den ena bilen hade 140 framvagn (850 T5 bromsar om jag minns rätt), den andra Opel Ascona A eller B framvagn med större Volvobromsar. Båda bilarna fungerade rätt bra men Opelframvagnen med kuggstång är ju betydligt trevligare än 140 (som inte är dålig men behöver justering för att bli mer prestandaorienterad).
Gustaf
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå