Sida 14 av 14

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo mätarfilm

Postat: mån okt 30, 2017 7:35 am
av tdacke
Steve skrev:Efter -75

//Steve
Nuvarande messerschmittter :)
Korrekt, eller från och med 1976 och frammåt..
Var inte helt fel ute i minnet varjefall.
Robert Markström skrev:Är bara det som stod i protokollet. Det enda han gnällde på var de faktum att det satt intercooler i den. Han såg inte
det andra aggregatet som sitter längre ned bakom generatorn utan bara det övre. Som är i std storlek rent fysiskt.
Intercoolern är den ju förvisso reggad med men sen att den inte är till just en B230FK är ju en annan sak.
Insuget i sig eller motorn i övrigt kunde dom inte se några större fel på.

Nå jag fick beskedet av ts att det är hos polisen jag måste överklaga & för att inte verka 100% retarderad så skiter
jag i det & ska fara & surra/boka tid för regg. Måste bara få ut en annan polismagnet ur garaget först.

Det jag retar mig mest på är att jag inte är ett sånt där ägg som åker runt på stan lördag natt & kör som en idiot &
börnar/sladdar för jag har bara 1 bruksbil & det är denna. 242an å andra sidan är för fin för att sätta i en refug så den
kör jag med eftertänksamhet åxå. Så jag använder grejerna med förstånd & beter mig allmänt vuxet i trafiken & ändå
ska man bli "straffad" när andra jönsar man känner far runt fredag/lördag & svinar på parkeringar & racear med varandra
i 150Km/h+ på 70 vägar kring stan, utan att bli stoppade ens. Då blir man lite tjejsur :?
Jag förstår dig Robban, jag har själv hamnat inom detta vid olika tillfällen (Reg. på lätt lastbil med baksäten mm)
och det brukar liksom gå fortare att lösa detta så fort som möjligt.
Jag menar att den som i slutändan ändå kommer att bli inblandad i detta är ju ett besiktningsorgan och då kriga
med en annan instans, förstöra halva/hela säsongen för att sedan hamna där allefall är bara onödigt arbete :)
Men ok, kolla av med en besiktningsstation när dig om vad som gäller.
Att intercoolern är bytt hjälper INTE vid en reg då det inte finns någon som helst (juridiskt) anledning att byta
intercooler på en avgascertifierad bil om inte det osyftas trimning, så jag avråder att åka in med en stor bling bling intercooler.
Även om inte den andra turbon syns uppifrån så finns alltid risken att ingejören gör en kontroll på lyft (Har rätt att kontrollera så bilen
i helhet överensstämmer med registrerad uppgift) och framkommer det där att du har 2 turbo så ser det genast mycket mörkt ut.

Du har 2 val:
Återställa till senaste REGISTRERAT originalskick eller regga om den med det som finns under huven men här får SFRO hjälpa till.
Står det B230FK så är det mer eller mindre allt som en B230FK har (insug, motorblock, intercooler mm).

Mvh
Ákos

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo mätarfilm

Postat: mån okt 30, 2017 8:56 am
av J00r
2 val? Man har ju alltid valet att köra obes också, ett mycket fint val! 245an verkar vara kanon mysig brukis. Keep up the good work. Deppa inte för att poppo är avis.

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo mätarfilm

Postat: mån okt 30, 2017 9:27 am
av Kadett4wd
Skrota identiteten, köp ny billig skitbil och ta identiteten från, är också ett val.
Bäst göres detta om du får tag på en likadan i samma färg ;)

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo mätarfilm

Postat: mån okt 30, 2017 10:39 am
av tdacke
Hahaha
Ja, självklart så finns det flera val utanför lagens ramar :hihi: :hihi:
Här får man självklart lägga själv nivån.

Robban, återkoppla hur det gick sen.
Lycka till

/Ákos

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo mätarfilm

Postat: lör aug 11, 2018 11:52 am
av Robert Markström
Jag plockade i 13C igen & for & gjorde reg-ombess typ. Kostade inte lika mycket. Behövde inga intyg etc
utan fick skriva under ett papper som i praktiken innerbar att jag skulle "lova" att motorn var i
fabriksutförande. Så de var inte så svårt.

Så sen dess har den rullat på säkert 1500mil, kör ju den till & från jobbet = 62km/dag.

Sen fick jag semester & en bra idé.

Bild

Bild

Bild

Köpte mig en ny spruta, DeVillbiss GTI PRO, hyrde lackbox & lacka om den. Fick jag riktat till HB dörr samt byta
V framskärm samt huv & fixa 40.000 mil med repor, stenskott & annat trist.

Började veckan före semestern med att plocka ned den & börja slipa. pulade på varje kväll hela veckan &
fredag kväll/natt la jag grund på hela bilen. Lördag åkte jag till boxen & körde på som ett psyk till
måndag förmiddag.

Sen var det bara det roliga kvar. Montera på flångnya lister nere på dörrarna, nya stötfångare runt om,
ny dekor-vinyl vid rutor & på stolpar etc. så nu ser den typ fabriksny ut. Detta firade jag med att
dra ut på grusvägar med bil & husvagn upp till Moskosel utanför Arvidsjaur.

Bild

Bild

Bild

Bild


Jo kan hända att pengarna som blir över från bilhobbyn bränns på Fireline & fiskedrag :hihi:

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppdate 11/8

Postat: lör aug 11, 2018 1:26 pm
av Steve
Pengar över? :scratch:

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppdate 11/8

Postat: lör aug 11, 2018 3:00 pm
av robinb3rgsten
Ingen bild på nya färgen?

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppdate 11/8

Postat: lör aug 11, 2018 3:08 pm
av Robert Markström
Ja alltså man får ju prioritera lite, sen är de ju bra motion springa 9km i skogen längs med älven. Färgen blev desamma, Lacka inte om innanför dörrar då den var så fräsch där + lite lat. :)

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppdate 11/8

Postat: fre jan 31, 2020 10:10 pm
av Hasse Bus
Hur går det har du bilen kvar?

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppdate 11/8

Postat: fre feb 12, 2021 4:58 pm
av Hasse Bus
Hur går det har du bilen kvar?