Sida 3 av 16

Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tor jan 05, 2017 1:14 am
av Truls_Nordahl
Såg nu att do88 tillverkat slangpaket även till oljekylaren, så det fick givetvis beställas! :D
Beställde även rostfria slangklämmor till dom.

http://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-74 ... ylare.html

http://www.do88.se/sv/artiklar/slangkla ... it167.html

Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: fre jan 06, 2017 2:56 pm
av Truls_Nordahl
Brukar ha lite taskigt CO värde på besiktningen, om än inom gränsen. Tänkte därför testa denna produkten från Tripak. Har inte några större förväntningar,
men är ändå nyfiken på om det funkar så bra som dom skriver.

http://www.tripak.se/bensin-booster/

Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: fre jan 06, 2017 7:12 pm
av Truls_Nordahl
Ja då återstår att till våren se om den håller vad den lovar! :)
Har inga förhoppningar att den ska ge ökad effekt, det är bara CO jag vill ha ner en smula.




Bild

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: mån jan 09, 2017 3:40 pm
av Truls_Nordahl
Fick mina do88 slangar till oljekylen i dag. Detta var det sista slangpaketet som behövdes för att vara
komplett med silikonslangar i motorrummet nu.




Bild

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: mån jan 16, 2017 5:59 pm
av Truls_Nordahl
Hmm... Funderar seriöst på att få fälgarna vitlackade! Blir lite motorsport stuk på dom då.




Bild

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: mån jan 16, 2017 10:06 pm
av Robert Markström
Tycker du kan ge dom åt mig ist. Dom sku bara funnits i 18" :)

(jag hade behållt dom silver)

//R

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tis jan 17, 2017 6:37 am
av Truls_Nordahl
Haha! Ja det kunde jag ju! :P Jo 18" hade varit najs!

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tis jan 17, 2017 6:49 am
av Fluff
Jag har provat att pulverlacka några galaxy vita, RAL 9010 mera bestämt. Resultatet blev bra men det kändes konstigt, hade också behålt dom silver.

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tis jan 17, 2017 4:44 pm
av Truls_Nordahl
Okej! Vi får mycket lackat till jobbet i RAL 9010 faktiskt. :)

Ja är kanske bäst att behålla dom silvriga ändå.

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tis jan 17, 2017 5:16 pm
av anglia-61
Vill du ha vita fälgar så sälj dessa och köp motorsportfälgar.

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tis jan 17, 2017 7:22 pm
av Truls_Nordahl
Tanken har slagit mig faktiskt, men då skulle jag behållt dessa med. Problemet är bara att motorsportfälgar är så s#tans dyra. :(

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: tis jan 17, 2017 8:19 pm
av Filaren
Kolla på Team Dynamics. Dom är prisvärda för vara motorsport fälgar. Brukar vara bra erbjudande på dom rätt ofta. Tex på demontweeks

Mvh Andreas

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: ons jan 18, 2017 6:29 am
av Truls_Nordahl
Ska kolla där! Tack så mycket för tipset! :)

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: fre jan 20, 2017 2:03 pm
av Truls_Nordahl
Jaha! Efter många villovägar hos Postnord dök slutligen min A-kam upp i dag.

Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.




Bild

Bild

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Postat: lör jan 21, 2017 2:35 pm
av MVA-Productions
A-kammen funkar klockrent till lättare trim och är enligt mig klart trevligare än t-kammen! Tror du blir nöjd :D