Sida 6 av 7

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: sön jan 29, 2017 9:09 pm
av rudarmy
Sjoholm skrev:Den va löjligt dyr, finns det nåt motsvarande alternativ ?
Inte där du ska snåla in...
Finns flera andra sorter men den där ska du använda, oavsett vad andra har för åsikt.. dubbelkolla med volvo vad dom tar, tror de tar mellan 4-500kr

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: sön jan 29, 2017 9:31 pm
av rudarmy
steel skrev:Hej, har ett T4 -00 Autotech byggt block med verdi stakar, uppfräst vevhusventilation, toppdeckad och omfrästa kolvar för bättre kylning. Portat grenrör med T3 fläns.
Skicka PM ifall du är intresserad.

Mvh Pär
Beprövad å fungerande grund!

Just T4-00 har frästa vevhusfönster från fabrik, verdistakar är kanon stakar å dyra :)

Jag kör samma grenrör funkar till 400+ sen bör du ha extraktorgrenrör
Kolvarna kan hålla på bensin men E85 kan ni köra 450+ utan problem
Sen får ni fundera ifall det ska sitta smidda kolvar i, då köper ni öd kolvar och lämnar in blocket på borrning

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: mån jan 30, 2017 1:51 am
av Sjoholm
Steel du har ett PM! Okej tackar rudarmy

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: mån jan 30, 2017 1:53 am
av Sjoholm
Just grenröret har jag ingen användning av för får inte plats med det.

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: mån jan 30, 2017 10:08 am
av pimpmyfarad
Kul bil!
Har mest glott på bilderna, får ta mig tid att läsa igenom allt ordentligt nån dag :)
Bygger själv en Escort mk2 med t4 !

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: mån jan 30, 2017 11:09 pm
av Sjoholm
Tackar! Ja hoppas Den blir rolig till slut! Jaså va sköj, nån tråd? :)

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: tis jan 31, 2017 9:09 pm
av Sjoholm
Bild

Blev ju bra, saknas bara att toppen ska få sig lite färg. Sen fick jag glada nyheter tidigare idag att gamla jobbet ville ha tillbaka mig igen så snart kan man börja shoppa lite betydande saker..

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: fre feb 03, 2017 12:06 am
av Sjoholm
Klurar lite på bränslesystemet.. Vad är dugligt att köra med för storlek på an kopplingar? Tänkt köra org tank till en pump som pumpar till catchtank sen pump fram. Räcker det med an6 både matning och retur??

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: fre feb 03, 2017 9:20 am
av rudarmy
Sitter ej bränsleretur på dessa original, så det får du filura lite på

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: fre feb 03, 2017 10:47 am
av Sjoholm
Jag har tänkt svetsa om fuel railen så jag får retur och an kopplingar på båda sidor. Men har dålig kolla på vad man ska gå på i storlek

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: fre feb 03, 2017 1:35 pm
av Wezzli
Sjoholm skrev:Den va löjligt dyr, finns det nåt motsvarande alternativ ?
Den är identisk med en av Loctites produkter men rebrandad med Volvos namn. Har för mig att Loctites sort kostade lika mycket eller mer på Würthless.

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: fre feb 03, 2017 4:05 pm
av Sjoholm
Wezzli: okej får bli Volvos ändå, dumt att chansa kanske

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: fre feb 03, 2017 9:27 pm
av rudarmy
Sjoholm skrev:Jag har tänkt svetsa om fuel railen så jag får retur och an kopplingar på båda sidor. Men har dålig kolla på vad man ska gå på i storlek
Jag har an6 å det ska räcka över 450hk på E85 iaf.. kör 340l/h, 1200cc @3bar 1,6bar
Vilken btr har du tänkt köra, jag kör Original å den funkar

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: mån feb 06, 2017 8:08 am
av Sjoholm
Blir an6 då, kommer köra ställbar btr...

Re: Opel Manta A får nytt liv med en T4 under huven

Postat: sön feb 12, 2017 8:30 am
av Johan_P
Blir riktigt nice det där. :thumbright: Ang packninsklistret. När jag skulle bygga min motor till min manta så fick jag starka rekommendationer att köra med den som länken är till eller volvos egna. pga att dom andra vart bara kladdiga och gick inte att torka rent eller att dom inte höll tätt. Medans Acm och volvos egna torkade och var lätt att torka bort spill o överflöd.