Sida 1 av 2

Accusump

Postat: tis jun 20, 2017 8:59 pm
av robert_j
Någon som prövat köra med Accusump?
http://www.accusump.com

Har problem att jag tappar Olje tryck på min m60 i kurvorna, och det käns som en smidig lösning.

Postat: tis jun 20, 2017 10:19 pm
av Big Al
-

Re: Accusump

Postat: ons jun 21, 2017 8:32 am
av David V
Luften åker med i systemet, men jag undrar hur farligt det egentligen är. Luftbubblorna kommer att mosas ihop av trycket som accusumpen levererar och bli mycket små.

Accusump är nog en fin lösning för korta dippar i oljetryck, men har man stora problem där trycket försvinner helt i långa böjar så försenar den bara problemet.

/David

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 9:04 am
av svinto
Eventuella bubblor kommer ju samlas högst upp i burken, så jag tror inte det är nått problem.

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 9:15 am
av Kadett4wd
Hur funkar de?
Efter en 'urladdning',, pumpas de upp av motorns oljepump då?

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 9:25 am
av svinto
Japp. De utjämnar bara trycket lite.

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 10:30 am
av robert_j
Någon som provat köra med det?
Mitt problem var att jag tappar oljetrycket i slutet på parisen på Mantorp. Och måste ut med motorn för att få ner tråget så då borde en Accusump vara ett bra alternativ men tråkigt å lägga 4K och det inte funkar

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 11:17 am
av svinto
Jag har kört med den enklare varianten från moroso utan kolv i. Har inte kört så mycket än, men den verkar hjälpa.

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 1:50 pm
av Jens Gustavsson
det är en nödlösning som kanske fungerar? men luften ska igenom motorn som sugs in i pumpen så va berädd på byta vev lager ganska ofta och om du inte gör det byta vev och block då staken kommer ut tids nog.
bäst är att göra ett tråg som fungerar direkt för det man ska använda bilen till.

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 2:22 pm
av x6rs
Accusump har körts med bra resultat i många år, i jtcc kör de dem för att nämna en racingklass, de används ofta där torrsump inte är tillåtet. Vad som händer på molekylnivå kan jag inte svara på med luftbubblorna mer än att det inte är ett problem, vet flera som haft vevras som satt dit accusump och kört utan problem efter det. Jag använder själv accusump.

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 4:10 pm
av Lövet98
robert_j skrev:Någon som provat köra med det?
Mitt problem var att jag tappar oljetrycket i slutet på parisen på Mantorp. Och måste ut med motorn för att få ner tråget så då borde en Accusump vara ett bra alternativ men tråkigt å lägga 4K och det inte funkar
Tror de är hyfsat många inom driftingen som kör med Accusump med bra resultat

Här är 3st som kör med de som du skulle kunna fråga. Jag har iaf fått tips om de om man inte vill kosta på sig torrsump

https://www.facebook.com/erlandssondrifting/?fref=ts

https://www.facebook.com/Teamolofsson/?fref=ts

https://www.facebook.com/Calledrifting/?fref=ts

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 6:17 pm
av Tore Bjerke
I baneracing er det kun tørrsump som gjelder.

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 8:11 pm
av Stefan Lindh
Vet att detta är i avancerat men jag fattar inte riktigt hur det ska kunna fungera
Accusumpen e mellan 2 o 3 liter
Om jag kör vanligt och har "laddat" den med dessa liter, var fan ska all denna olja bli av sen när den har släppt ut allt,innan den har blivit laddad igen?

Hoppas ni förstår hur jag menar

Re: Accusump

Postat: tor jun 22, 2017 10:06 pm
av Tore Bjerke
På en V motor ligger denne oljen i ene toppdekselet. På en rekkemotor ligger den i ene siden av bunnpanna. Der ligger den til G-kreftene avtar. Og da gjelder det at pickupen får olje før accusumpen er tom.

Re: Accusump

Postat: mån jun 26, 2017 9:07 pm
av robert_j
Beställde en nu så får vi se om det hjälper