200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Hallå hallå! Då ska vi se. första gången jag påbörjar en projekt tråd men tänkte visa lite av det jag pysslat med i sommar och för några år sedan. Sedan 06 har jag ägt en -89 200sx s13, under 08-09 så byggde jag om hela motorn och lite annat smått bland annat
Stress borrat blocket överdimension 3.
CP kolvar.
SPM H-profil stakar.
ACL race lager.
veven är riktad, balanserad och fått nya oljekanaler borrade för att slippa koksbildning.(Gjort av Motorslip Umeå.)
Portad och planad topp med 1,2mm Cometic 3-lagers stålpackning.
Garrett T25/28.
Extraktor grenrör.
Egen byggd DP.
3" Motoria avgas.
HKS SSQV dump.
Horsham dev steg 3 chip.
Z32 llm.
255L Bränslepump
444cc Skyline spridare
Apex shortshift
Detta var en del av grejorna som jag byggde och monterade där vid 2009 ungefär. Sedan tappades helt enkelt gnistan för att fortsätta så tyvärr blev bilen stående ett tag :/ ! Men sen i våras kom gnistan tillbaka med råge. (tur att jag aldrig sålde bilen ) Så i sommar har det praktiskt taget bott i garaget samtidigt som jonglerat jobb, familj och allt annat.
Nu ska vi se. Jag kanske kan börja med vad jag har för planer sen kan vi ta det som redan är gjort.
Tanken är att kunna få en riktigt sweet gatracer och även fara på en del utställningar och tävlingar.
*Tänker byta växellåda. Välkomna att komma med lämpliga tips!
*Det ska bli större turbo. GT2871r lr GT3060R eller dylikt.
*Ny koppling ( kör nu med 6 puckad sinter & original tryckplatta men det pallar inte!
*LSD diff.
*Coilover kitt.
*Bärarmar bak. ( vissa utav original armarna har jag boxat och satt polly bussningar på istället för att köpa nya. Tex bärarmarna fram!)
*Tensionrods fram.
*Förlänga chassibalken på vänster sida till full längd.
*Större bromsar fram S14.
*Rocketbunny V2 kitt! (I like it a lot! Men det blev V1)
*NisTune dotterkort! Verkar vara ett bra alternativ till ett nytt standalone sprut som kostar sjortan!
****Det är mycket mer också men vi börjar där återkommer snart med bilder och mer skoj****
Stress borrat blocket överdimension 3.
CP kolvar.
SPM H-profil stakar.
ACL race lager.
veven är riktad, balanserad och fått nya oljekanaler borrade för att slippa koksbildning.(Gjort av Motorslip Umeå.)
Portad och planad topp med 1,2mm Cometic 3-lagers stålpackning.
Garrett T25/28.
Extraktor grenrör.
Egen byggd DP.
3" Motoria avgas.
HKS SSQV dump.
Horsham dev steg 3 chip.
Z32 llm.
255L Bränslepump
444cc Skyline spridare
Apex shortshift
Detta var en del av grejorna som jag byggde och monterade där vid 2009 ungefär. Sedan tappades helt enkelt gnistan för att fortsätta så tyvärr blev bilen stående ett tag :/ ! Men sen i våras kom gnistan tillbaka med råge. (tur att jag aldrig sålde bilen ) Så i sommar har det praktiskt taget bott i garaget samtidigt som jonglerat jobb, familj och allt annat.
Nu ska vi se. Jag kanske kan börja med vad jag har för planer sen kan vi ta det som redan är gjort.
Tanken är att kunna få en riktigt sweet gatracer och även fara på en del utställningar och tävlingar.
*Tänker byta växellåda. Välkomna att komma med lämpliga tips!
*Det ska bli större turbo. GT2871r lr GT3060R eller dylikt.
*Ny koppling ( kör nu med 6 puckad sinter & original tryckplatta men det pallar inte!
*LSD diff.
*Coilover kitt.
*Bärarmar bak. ( vissa utav original armarna har jag boxat och satt polly bussningar på istället för att köpa nya. Tex bärarmarna fram!)
*Tensionrods fram.
*Förlänga chassibalken på vänster sida till full längd.
*Större bromsar fram S14.
*Rocketbunny V2 kitt! (I like it a lot! Men det blev V1)
*NisTune dotterkort! Verkar vara ett bra alternativ till ett nytt standalone sprut som kostar sjortan!
****Det är mycket mer också men vi börjar där återkommer snart med bilder och mer skoj****
Senast redigerad av datraxx den mån aug 20, 2018 8:59 am, redigerad totalt 2 gång.
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Då ska vi se! Då gör vi om det här igen med mindre size på bilderna.
Här e Pärlan som std 200sx (nästan)
Tog bort dom svarta boarderna runt fönstren och jaga lite rost i samma veva! Klädde plasten bakom i kolfiberimitation.
Byggde en egen subframe förstärkning fram!
Boxade även in bärarmarna fram ska byta bussningar där till polly och nya tensionrods.
Det va nog allt jag hinner nu fortsätter med upplägget ikväll!!
Här e Pärlan som std 200sx (nästan)
Tog bort dom svarta boarderna runt fönstren och jaga lite rost i samma veva! Klädde plasten bakom i kolfiberimitation.
Byggde en egen subframe förstärkning fram!
Boxade även in bärarmarna fram ska byta bussningar där till polly och nya tensionrods.
Det va nog allt jag hinner nu fortsätter med upplägget ikväll!!
Senast redigerad av datraxx den tor sep 21, 2017 10:05 am, redigerad totalt 1 gånger.
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Kan någon ge mig ett bra tips på hur jag får mindre bilder!!!
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Öppna bilderna i t ex paint eller photoshop och ändra storleken, sen spara igen. Så brukar jag göra
Sen vet jag att det finns hemsidor där du kan ladda upp bilderna som gör dom mindre direkt, tror även det finns BB kod du kan använda i de flesta forum som gör bilderna klickbara, då ser man bara en mindre version på forumet och fullsize öppnas när man klickar på bilden.
Sen vet jag att det finns hemsidor där du kan ladda upp bilderna som gör dom mindre direkt, tror även det finns BB kod du kan använda i de flesta forum som gör bilderna klickbara, då ser man bara en mindre version på forumet och fullsize öppnas när man klickar på bilden.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Många uploadtjänster resizar bildern automagiskt när du laddar upp dom, men har man en tanke om någonting man vill göra så finns det på internet redan. Sök på "resize images online" på google så har du en enkel lösning som inte kräver några program.
Provade förminska bilderna i bildtaggen genom att lägga till "width=1000" i img-taggen, men det fungerade inte. Tror programvaran i forumet är för gammal för att förminska bilderna, dessutom så gör det inte bilderna mer snabbladdade.
Provade förminska bilderna i bildtaggen genom att lägga till "width=1000" i img-taggen, men det fungerade inte. Tror programvaran i forumet är för gammal för att förminska bilderna, dessutom så gör det inte bilderna mer snabbladdade.
Man vet aldrig, före man vet
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Fler bilder! Måste ju försöka komma ikapp!!
Här e några bilder då jag byggde en egen catchtank för vevhusvent. 2 in 2 ut. Ingångs rören! Dom är perforerade halvvägs ner.
Satte in en skiljevägg samt botten.
Här har vi en bild då den är monterad. Burken är även löst packad med stålull för att fånga upp att fukt från gaserna.
Här e några bilder då jag byggde en egen catchtank för vevhusvent. 2 in 2 ut. Ingångs rören! Dom är perforerade halvvägs ner.
Satte in en skiljevägg samt botten.
Här har vi en bild då den är monterad. Burken är även löst packad med stålull för att fånga upp att fukt från gaserna.
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Jagat lite rost här och var. Ursh den ska bort den där rosten!!
Färdigt resultat höger hjulhus. Här syns även krängningshämmar stagen jag hittade från en Ford. Kulled uppe och nere.
Byggde ett eget fjäderbensstag.
Klätt mittkonsolen i kolfiber imitation samt switchar.
Färdigt resultat höger hjulhus. Här syns även krängningshämmar stagen jag hittade från en Ford. Kulled uppe och nere.
Byggde ett eget fjäderbensstag.
Klätt mittkonsolen i kolfiber imitation samt switchar.
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Då ska vi se! Lite dagsfärsk info den här gången!!
Igår började jag med att boxa in bakre tractionstaget.
För er som undrar hur jag konar hålet! Varför? Vikt samt att plåt biten blir lite styvare!
Här har vi resultatet efter svetsning och slipning.. Grundad ej lackad!
Sådär. Ska svetsa andra sidan idag sen har jag boxat alla bärarmar utom dom som ska bytas ut mot nya.. Alla bussningar ska bytas mot polly bussningar inom kort!
Igår började jag med att boxa in bakre tractionstaget.
För er som undrar hur jag konar hålet! Varför? Vikt samt att plåt biten blir lite styvare!
Här har vi resultatet efter svetsning och slipning.. Grundad ej lackad!
Sådär. Ska svetsa andra sidan idag sen har jag boxat alla bärarmar utom dom som ska bytas ut mot nya.. Alla bussningar ska bytas mot polly bussningar inom kort!
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Fick just veta att jag fick en ganska sweet deal på nya framskärmar från Bluepower.se! Werry nice.
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Är det bara jag som inte kan se bilderna? Det är bara kryss...
NU KÖR VI!!
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Jag ser dåErikwdt skrev:Är det bara jag som inte kan se bilderna? Det är bara kryss...
Snyggt byggt förresten!
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Står bara bild på min skärm och går inte att klicka på heller.Erikwdt skrev:Är det bara jag som inte kan se bilderna? Det är bara kryss...
Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)
Precis som hos mig men det funkar i mobilen med Tapatalk...Står bara bild på min skärm och går inte att klicka på heller.
NU KÖR VI!!