Tips innan mappning b230ft ms
Postat: fre mar 09, 2018 7:40 pm
Hej har tänkt boka tid för mappning av min b230ft med Ms1v3 nu i vår dagarna!
Skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på så man inte åker på dyr timdebitering på onödiga saker i bänken.
Sen har jag några frågor! Är ganska färsk så håll gärna en snäll ton
Info om motorn
B230ft
H-profil
531topp
K-kam
3”rostfritt
Stor ic
630cc
Ms1v3
T3/t4 ar60
Extraktor med externwastegate 50mm
Bilen startar och går på tomgång
1.Jag åker E85 går det köra med vanligt bränsle filter eller måste det införskaffas nått annat?
2.jag har externwastegate för att kunna justera laddet i bänken kan jag montera pysventil? Eller bör jag köpa andra fjädrar till wastegaten?
3.jag har ställbar btr vad ska jag ställa bränsletrycket på? 3bar?
4.jag har odiffat bakaxel just nu spelar det någon roll i bänken? Tänker om det spinner/ras
5.jag har vattentemp mätare laddtryck och varvräknare bör jag ha fler mätare för att underlätta mappningen?
Det var allt tack på förhand
Skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på så man inte åker på dyr timdebitering på onödiga saker i bänken.
Sen har jag några frågor! Är ganska färsk så håll gärna en snäll ton
Info om motorn
B230ft
H-profil
531topp
K-kam
3”rostfritt
Stor ic
630cc
Ms1v3
T3/t4 ar60
Extraktor med externwastegate 50mm
Bilen startar och går på tomgång
1.Jag åker E85 går det köra med vanligt bränsle filter eller måste det införskaffas nått annat?
2.jag har externwastegate för att kunna justera laddet i bänken kan jag montera pysventil? Eller bör jag köpa andra fjädrar till wastegaten?
3.jag har ställbar btr vad ska jag ställa bränsletrycket på? 3bar?
4.jag har odiffat bakaxel just nu spelar det någon roll i bänken? Tänker om det spinner/ras
5.jag har vattentemp mätare laddtryck och varvräknare bör jag ha fler mätare för att underlätta mappningen?
Det var allt tack på förhand