Austin Mini 2800 AWD
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
Jiggade av bakre länkarmarna och skulle bygga di fast anpassade för drivning , men då jag har ändrar mig lite å skall anvönda vw-nav för att förenkla lite vad gäller drivaxlar så har jag istället svarvat nya lagerhus som jag skall bygga av , dock så har inpssade av låda kommit ivägen för det , men det är dags å ta tag i den biten också snart
Skickat från min äpplelur med Tapatalk
Skickat från min äpplelur med Tapatalk
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
Jag är nog förmodligen mer än lovligt nöjd med lösningen för å kunna fälla stolen men ändå sitta stabilt , men det bjur jag på
Notera att knoppen är orginal mini
https://youtu.be/yDebefKwBwY
Skickat från min äpplelur med Tapatalk
Notera att knoppen är orginal mini
https://youtu.be/yDebefKwBwY
Skickat från min äpplelur med Tapatalk
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
vil man så kan man även följa här , då det oftast kommer lite snabbare uppdates där.
https://www.facebook.com/B%C3%B6rnie-th ... 086784341/
https://www.facebook.com/B%C3%B6rnie-th ... 086784341/
Re: Austin Mini 2800 AWD
Följer väl på bägge ställen så man inte missar nåt
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: tis jul 20, 2010 6:44 pm
- Ort: karlstad
Re: Austin Mini 2800 AWD
Riktigt fränt bygge
Kommer vr6an att hållas original?
Vad tål drivlinan och hur är fördelningen av fyrhjulsdriften?
Kommer vr6an att hållas original?
Vad tål drivlinan och hur är fördelningen av fyrhjulsdriften?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
dålig koll på vad drivlinan håller för , men som jag fattat så är det först när man börjar skicka på en jäkla massa turbopulver som den börjar knorra. i övrigt så verkad det som att den skall hålla rätt så bra framförallt i sugapplikation.
motorn skall inte hållas helt orginal utan det blir komphöjning , beroende på hur kolvar å stakar ser ut i motorn så blir det 11:1 eller 11:5 i komp. 11:1 blir det om det ser fint ut , då kommer jag bara åka med tunnare packning och en toppdeckning istället för högkompskolvar. (slutar väll säkert på nya kolvar ändå , men har lite lust o köra orginal botten först)
det ska filas lite i toppen , det lutar åt 298 kammar från catcams. se
separata spjäll , extraktor och ett ecumaster för å styra grejjerna.
många som säger att det är totalt bortkastade pengar att sugttrimma vr6:an samtdigt som jag ändå sett endel som fått ut relativt bra med pulver. (men ingen som backat upp med bromspapper , så det är väll lite si å så med det .
dock så tycker jag det blir helt fantastisk sjung i sexorna i sugutförande och då kan jag nog tänka mig å offra en 200hk .
Sen finns det en annan aspekt på det hela och det är reggnigen. det är tight som det är med effekt kontra vikt redan nu , om man strappar en turbo på så kräver ju sfro tydligen minst 0.4bar laddtryck och då är jag defenitivt över. om jag inte bygger en riktig lågkompsmaskin som bara ger 174hk vid 0,4.
drivlinan ligger med en liten förspänning i sig som gör att vid normal drift så har man 5% drivning back. och så skickas det vidare mer och mer ju mer skillnad det är mellan fram och bak då viscon blir varmare och varmare , och viscon den är gärna lite sliten efter några år. så det jag kommer göra är att jag kommer ta isär viscon. och sedan tjockare silikonolja än vad som är orginal vilket gör att den kommer svara snabbare .
det blir även en peloqiuin diffbroms både fram och bak.
motorn skall inte hållas helt orginal utan det blir komphöjning , beroende på hur kolvar å stakar ser ut i motorn så blir det 11:1 eller 11:5 i komp. 11:1 blir det om det ser fint ut , då kommer jag bara åka med tunnare packning och en toppdeckning istället för högkompskolvar. (slutar väll säkert på nya kolvar ändå , men har lite lust o köra orginal botten först)
det ska filas lite i toppen , det lutar åt 298 kammar från catcams. se
separata spjäll , extraktor och ett ecumaster för å styra grejjerna.
många som säger att det är totalt bortkastade pengar att sugttrimma vr6:an samtdigt som jag ändå sett endel som fått ut relativt bra med pulver. (men ingen som backat upp med bromspapper , så det är väll lite si å så med det .
dock så tycker jag det blir helt fantastisk sjung i sexorna i sugutförande och då kan jag nog tänka mig å offra en 200hk .
Sen finns det en annan aspekt på det hela och det är reggnigen. det är tight som det är med effekt kontra vikt redan nu , om man strappar en turbo på så kräver ju sfro tydligen minst 0.4bar laddtryck och då är jag defenitivt över. om jag inte bygger en riktig lågkompsmaskin som bara ger 174hk vid 0,4.
drivlinan ligger med en liten förspänning i sig som gör att vid normal drift så har man 5% drivning back. och så skickas det vidare mer och mer ju mer skillnad det är mellan fram och bak då viscon blir varmare och varmare , och viscon den är gärna lite sliten efter några år. så det jag kommer göra är att jag kommer ta isär viscon. och sedan tjockare silikonolja än vad som är orginal vilket gör att den kommer svara snabbare .
det blir även en peloqiuin diffbroms både fram och bak.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
sen har jag även insett att jag har ett markfrigångsproblem .
sumpen kommer bli vääääääldigt låg.
men jag tänker att om jag gör den så grund som bara möjligt , bygger ut den åt sidorna för att behåla volym . och sen en riktigt seriöst arrangemang med skvalpplåtar så skall det klara sig.
hade gärna torrsumpat, men har inte plats med tank. (bilfan är inte stor när man börjar plocka in grejjer. )
sumpen kommer bli vääääääldigt låg.
men jag tänker att om jag gör den så grund som bara möjligt , bygger ut den åt sidorna för att behåla volym . och sen en riktigt seriöst arrangemang med skvalpplåtar så skall det klara sig.
hade gärna torrsumpat, men har inte plats med tank. (bilfan är inte stor när man börjar plocka in grejjer. )
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Austin Mini 2800 AWD
Härligt bygge ser ut som du kommer ha problem med att få plats med alla prylar framöver
Re: Austin Mini 2800 AWD
Inte ens innan det är den storMschneberger skrev: (bilfan är inte stor när man börjar plocka in grejjer. )
Re: Austin Mini 2800 AWD
Fränt å snyggt, nästan binkyklass
Volvo 745 16V GLT 1989 B234F Orginal
VW Typ1 1966
VW Typ1 1966
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
Sånna där kommentarer värmer när man str å kliar sig i hövvet å lurar på om en e riktigt dumihuvvet eller inte
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: Austin Mini 2800 AWD
Riktigt coolt projekt
Fina jobb du gör, ska bli kul att se dina framtida uppdateringar!
/David
Fina jobb du gör, ska bli kul att se dina framtida uppdateringar!
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
Nu hänger den där , ja lådan alltså .
I provisoriska fästen iofs , men den hänger där den vill hänga i 3d-rymd . Sånär som
På en grad fel i bakkant . Men det ordnas ju med slutgiltiga hängen .
Nu ska bara motorn in också . Men örst lådan. . Den måste ju liksom passa
I så många olika ledder så den var viktigast .
Stolarna dök visst upp i
Posten .. braaaap braaaaap
Skickat från min äpplelur med Tapatalk
I provisoriska fästen iofs , men den hänger där den vill hänga i 3d-rymd . Sånär som
På en grad fel i bakkant . Men det ordnas ju med slutgiltiga hängen .
Nu ska bara motorn in också . Men örst lådan. . Den måste ju liksom passa
I så många olika ledder så den var viktigast .
Stolarna dök visst upp i
Posten .. braaaap braaaaap
Skickat från min äpplelur med Tapatalk
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: Austin Mini 2800 AWD
Kul bygge!
Shyssta stolar, var kommer dom ifrån?
Shyssta stolar, var kommer dom ifrån?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Austin Mini 2800 AWD
Det e cobra classic cs .
Köptes från sportseats4u i england
Köptes från sportseats4u i england