Re: Opel kadett city + B230Fk
Postat: lör jan 11, 2020 7:18 pm
Alltid trevligt med bilder o bra jobbat
Ett forum för motorentusiaster
https://forum.savarturbo.se/
patrikh skrev: Och ungefär där är vi i dagsläget! Lite halvtrögt med motivation till och från, men nu börjar det ju bli lite varmare i garaget så motivationen kanske vänder
Ibland blir man ju sugen på att skita i SFRO och yxa ihop det så man kan komma ut och köra, men jag tror man gör sig en otjänst då.. Lär vara bökigt att besiktiga i efterhand?
Jag har ju inte gjort SFRO 1 än då det känns lite jobbigt att lägga upp dom pengarna nu när man inte riktigt vet slut-datum för projektet när det finns småbarn, sug efter husköp osv osv med i bilden..
Men men den som lever får se!
Byter jobb om en vecka och kommer vara en del permitterad i sommar, så det kanske blir mer tid i garaget då
Det du beskriver känner jag igen mig väldigt mycket i. För rätt precis 10år sedan stod jag också inför ev husköp, nyfödd son samt ett bedrövligt sug efter att få köra NU.therealpinto skrev:Byggbesiktningen är ju giltig i 5 år, så visst bör man planera tiden för den så man rimligen blir klar.
Fördelen med en bil av detta slag är att man ofta faktiskt kan göra en slutbesiktning och regbesiktning rätt snabbt efter en byggbesiktning, i alla fall om man inte känner att man behöver satsa på en riktigt genomarbetad lack, inredning osv. i det skedet.
Gustaf
Instämmer med Mattias. Jag önskar att jag gjort något liknande från början när vi ändå svetsade en ny anslutning i tanken. I nuläget suger den luft vid hårda vänstersvängar om jag har mindre halv tank och svänger jag höger med mer än halv tank vill det gärna bli lite ränder på från tanklocket ner på skärmen.. Jag har inte kommit på någon lösning hur man ska lyckas med att få till en ny lämplig packning mellan påfyllningsröret och locket. Har ju dock en sedan så min tank är smalare och högre än din.mattias skrev:Väldigt fina lösningar !
Många byggen som inte är "full race" borde titta på liknande lösningar för bränsle-systemet.