Piaggio Twin! Troligen one of a kind!
Postat: mån apr 22, 2019 6:35 pm
Ett litet projekt jag och en kompis har hållit på med under vintern.
Många många timmar har gått åt till specialtillverkning av grejer.
Allt som köpts in har bara varit det värsta man kan hitta.
Liten setup för den som vill veta:
2x100cc Roost Flangemount cylindrar, kända att kunna ge runt 38-40hk st oportade på bensin.
Malossi block
2fast Billet blockspacer, så den blir två cylindrig.
Roost vevaxlar, 47mm slaglängd.(modifierade av mig)
Ignitech tändning
Lectron 34mm förgasare uppsatta för downdraft och metanol.(motorn går givetvis på metanol)
V-force 4 membran till Yamaha Banshee med special insug.
L.M.R Variator, billet aluminium
Reveno koppling.
'MOST' pipor, ett riktigt bra märke, toppförarna/teamen i scooterdrag serien i Europa kör ofta dessa.
Allt är sedan portat filat och matchat av mig.
https://www.youtube.com/watch?v=Pe5Yc5V ... abk0h00410
Många många timmar har gått åt till specialtillverkning av grejer.
Allt som köpts in har bara varit det värsta man kan hitta.
Liten setup för den som vill veta:
2x100cc Roost Flangemount cylindrar, kända att kunna ge runt 38-40hk st oportade på bensin.
Malossi block
2fast Billet blockspacer, så den blir två cylindrig.
Roost vevaxlar, 47mm slaglängd.(modifierade av mig)
Ignitech tändning
Lectron 34mm förgasare uppsatta för downdraft och metanol.(motorn går givetvis på metanol)
V-force 4 membran till Yamaha Banshee med special insug.
L.M.R Variator, billet aluminium
Reveno koppling.
'MOST' pipor, ett riktigt bra märke, toppförarna/teamen i scooterdrag serien i Europa kör ofta dessa.
Allt är sedan portat filat och matchat av mig.
https://www.youtube.com/watch?v=Pe5Yc5V ... abk0h00410