Sida 1 av 4

ingen här som kör v8?

Postat: mån okt 13, 2003 9:04 pm
av Johan
ingen här som kör v8?

Postat: mån okt 13, 2003 9:45 pm
av Mats A
Kör en Camaro, det finns fler på forumet som har v8 så dom får väll göra sig hörda om dom vill

350 cui

Postat: tis okt 14, 2003 2:48 pm
av Fredrik Andersson
Jag kör också V8.... har en Camaro.... Det är den som syns på den lilla bilden till vänster

Postat: ons okt 15, 2003 8:44 pm
av Johan
jag ändrar frågan.någon som kör trimmad v8? :wink:

Trimmad och trimmad.

Postat: tor okt 16, 2003 5:20 pm
av Fredrik Andersson
Nja snart.. för tillfället är det ju fasen vinter och camaron är ställd åt sidan.
Den är dock rätt så orginal än så länge.. kompressor ska monteras i vinter så då ska det väll bli lite fart på den.

Postat: fre okt 17, 2003 8:56 am
av Kricka
Johan skrev:jag ändrar frågan.någon som kör trimmad v8? :wink:
Jadå, så ofta det bara går. Bild

Postat: ons okt 29, 2003 11:06 am
av larsat
vad ser man? en camaro?
finns en camaro här i stan, den är faktiskt rätt fet, det är tunnekrade fälgar.. väldigt speciella.. dom breddar rakt utåt kan man säga.. svårt att förklara.. fram är edt likadana fast mer raka... brukar cykla förbi den på väg till bussen, killen kör me den till jobbet kul :)
fin smiley förresten, den snor man om man får behöver en avatar..?

Postat: ons okt 29, 2003 11:40 am
av larsat
asch den va för stor avataren.. får bara va 6kb, så ja tänkte göra om den laddade ner ett GIF program & satt & pilla sen visade sig att man skulle ha nån kod för att få spara bilderna.. fan oxå :evil:

Postat: tor dec 04, 2003 1:53 am
av haylakeracing
brukar köra föräldrarnas Pontiac när tanken är full , bigblock och cabb är en bra kombo :mrgreen:

Postat: tor jan 08, 2004 6:33 pm
av Adrian
är ny här på forumet, jag har en 73:as mustang mach1 429... inte tråkigt med V8...
//adrian

Postat: tor jan 08, 2004 8:37 pm
av Flinta
jag har en mustang 64 1/2 med bur 4link trimmad 351cl mm mm,
men den får stå i ide, nu när 240turbon förhoppningsvis blir klar

Postat: mån feb 16, 2004 9:29 am
av Jens Gustavsson
Jag har ingen v8 ,men jag är intreserad och har läst mycket amrekanska v8böcker så det skulle va kul med lite V8 snack också. Varför kör så få V8 raggare med turbo?

Postat: mån feb 16, 2004 11:39 pm
av Flinta
jag har vart inne länge på att turbomata en 8 men då man inte haft så mycket kunskap om det så tänkte jag att jag skulle börja med en 4a och se vad resultatet vart och sedan när man lärt sig lite om grejerna börja med en v8, men det lär dröja då min mustang vart stulen för 14 dagar sen=(

Postat: tis feb 17, 2004 2:18 pm
av Force
Jens Gustavsson skrev:Jag har ingen v8 ,men jag är intreserad och har läst mycket amrekanska v8böcker så det skulle va kul med lite V8 snack också. Varför kör så få V8 raggare med turbo?
Det är kanske för att det inte behövs, effekten vid normal trimning brukar räcka länge. :wink:
En NASCAR motor på max 358 kubiktum levererar ju sisådär en 700-750 häst med EN förgasare och bensin (108 oktan).
Nu är ju NASCAR motorerna begränsade en hel del i reglementet (förgasare, insug, kam mm) så det går nog att få ut mer effekt om man vill.
En Pro Stock motor i dragracing på max 500 kubiktum ligger nånstans runt 1200-1300 häst men då med två förgasare, fortfarande på bensin.
Reglementet i dragracing är betydligt mindre begränsande men elektroniskt eller mekanisk insprutning tillåts inte i Pro Stock och en del andra klasser.
Men det finns folk som provar att leka med turbo också och tar ut en hel del effekt, se bara på filmen med Buick Grand National dubbelturbon i filmavdelningen här på forumet, han burnar bort en del i slutet så effekten skulle nog vara högre än dom 1076,7 hästar dom fick fram på bakhjulen.
Annars verkar "raggarna" föredra mekanisk överladdning framför turbo, vet inte vad det beror på men det kanske ser fränare ut, för att inte tala om ljudet. :D

FORCE

Två cylindrar för mycket!!!

Postat: tis feb 17, 2004 10:10 pm
av Peter B
Tänkte bara flika in att Buick Grand National har en 3,8L V6'a inte en V8'a...

Intressant kan vara att "högprestanda" motorn, när modellen introducerades 1978, klämde ur hela 165hk ur dom 3,8 litrarna med hjälp av turbon! Det blev iofs bättre och bättre med åren ända fram till modellens nedläggning. 1982 års modell ska vi nog helst glömma, men 1987 års GNX pumpade ut 276hk, inte heller den har en särskilt imponerande liter effekt men motorn är ju stor! :)

Att V8'a folket oftast väljer mekaninskt driven överladdning istället för turbo Tror jag beror mer på konservatism än något annat.

Mvh Peter