TDC och nollmärkning på Volvo T5
Moderator: backeliten
TDC och nollmärkning på Volvo T5
Är det någon som vet hur många vevaxelgrader det är mellan 0 märkningen på vevaxeln (för att ställa in kamaxlarna) och TDC på en Volvo T5 motor?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 253
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: TDC och nollmärkning på Volvo T5
0 på vevaxeln borde ju vara TDC annars är ju märkningen meningslös.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
Re: TDC och nollmärkning på Volvo T5
Tyvärr inte Hasse Bus, Volvo har andra syften än TDC med sin märkning
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 253
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: TDC och nollmärkning på Volvo T5
Googlade fram det här som verkar stämma med din motor.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=129863
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=129863
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
Re: TDC och nollmärkning på Volvo T5
Ok, tack!
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: TDC och nollmärkning på Volvo T5
Om du ska ställa in trigger offset är det 86 grader. Men bästa är såklart att mäta in en 0 markering och sedan strobba när tändningen i sprutet är låst på 0 grader
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Re: TDC och nollmärkning på Volvo T5
84 är väl standard på volvo 60-2?