Nej det vill jag inte tro han menade?
Däremot kan man ju köra dubbla uppsättningar spridare och köra in andra steget lagomt till där du har max fyllnadsgrad(typ 1000rpm tidigare eller så)
Och då inte överdriva spridarstorleken på steg 2 spridarna, mao låta dem gå på hög dutycycle.
Då kan man efterlikna förgasarens sätt att introducera bränslet i luftkolumnen.
Steg 2 spridarna har man bak i tratten, och kör pencilbeam spridare så man inte blöter väggarna i onödan.
Då får bränslet tiden att dra ur värmen ur luftkolumnen och med det höja VE något.
Normalt så har förgasare ett övertag mot insprutning pga detta, men även en annan funktion som insprutning kräver många parametrar för att 'fixa'
Det är att de är något självjusterande mot motorns luftbehov.
En förgasare uppsatt för 200hk på en 1liters motor går hyfsat bra på en 200hk motor på 2liter.
Mvh
Videoexempel:
https://www.youtube.com/watch?v=wWZy6EvGVjU