Kolv-svarvning och deck fräsning B230
Postat: mån nov 01, 2021 8:27 pm
Tjabba. Håller på med en sug b230 till vinterbilen. Har ett b230fk block från -98 jag tänkt använda, de flesta stoppar ju i sugmotor kolvar om de ska sugtrimmas. Jag tänkte krångla till de lite och svarva bort grytan på turbo motorns kolvar ist (ca 4.22mm)
Även fräsa av deckhöjden lika mkt.
Vill inte ha kolv uppstick pga alternativen av blockpackningar krymper. (Läs) Kör jag ras på fredag så vill jag kunna köra med biltema skit packning över helgen
Vet inte om jag tjänar något på att göra så här men jag har grejerna till det sen är de kul att hålla på.
Resterande "setup" (hatar ordet)
B23 topp med 46-38 ventiler, portad, planad 2.7mm
Månen 7 förställd 4.2mm
Hårdare fjädrar osv.
Minkuni mc brygga 40mm (minns ej va dom hette)
Extraktor med rest 2.5"
Skellett svänghjul
123 ignition fördelare helt programerbar
Tänkte även labba lite med olje systemet. Ihopp om att vinna lite effekt där med.
Bilen skall köras och bestyckas i bänk.
Bbl osv är en självklarhet.
Även fräsa av deckhöjden lika mkt.
Vill inte ha kolv uppstick pga alternativen av blockpackningar krymper. (Läs) Kör jag ras på fredag så vill jag kunna köra med biltema skit packning över helgen
Vet inte om jag tjänar något på att göra så här men jag har grejerna till det sen är de kul att hålla på.
Resterande "setup" (hatar ordet)
B23 topp med 46-38 ventiler, portad, planad 2.7mm
Månen 7 förställd 4.2mm
Hårdare fjädrar osv.
Minkuni mc brygga 40mm (minns ej va dom hette)
Extraktor med rest 2.5"
Skellett svänghjul
123 ignition fördelare helt programerbar
Tänkte även labba lite med olje systemet. Ihopp om att vinna lite effekt där med.
Bilen skall köras och bestyckas i bänk.
Bbl osv är en självklarhet.