Jens Gustavsson skrev: ↑tis dec 21, 2021 11:34 pm
frostpluggarna försöker säga dig att nått inte stämmer. bruka inte va nå större problem med 8v innom rimliga effekter att få toppen och packningarna täta. umder 750hk bruka stndard grejorna hålla rätt bra har jag sett men allt kan hända. va det volvo orginal brickor eller va de nå eftermonterade?
vad vart det för 60 fot? hur brukar du tuna motorn i starten? start rpm bergränsare och ett vist laddtryck typ eller bara full gas tills motorn låter förbannad haha. det fungerar på min lilla B18 med 32x14" sliks där det är lite klister. 3 bar och 7300rpm sen släpper man transbraken och håller i sig!
Det var inte Volvo orginalbrickor utan nåt från klracing.
Begränsade varvtal och ladd via styrsystemet, Vill minnas de va 5500rpm och ca 1.6bar (ladda 2.4 annars) och 1.38 i 60fot men han aldrig testa / justera nåt iom den pajja hela tiden. Åker 10.5x31 däck
ok då kan de ramla ut utan större anledning. inte för att kl är sämmre än andras men för att de är mycket svåra att montera så de sitter i närheten av volvos fabriks monterade (de ska man aldrig ta lös).
helt ok 60 fot med 10.5". men på preppat underlag så kan man nog få ned mer effekt i starten om man jobbar med chassi tunigen.
Jens Gustavsson skrev: ↑ons dec 22, 2021 11:36 am
ok då kan de ramla ut utan större anledning. inte för att kl är sämmre än andras men för att de är mycket svåra att montera så de sitter i närheten av volvos fabriks monterade (de ska man aldrig ta lös).
helt ok 60 fot med 10.5". men på preppat underlag så kan man nog få ned mer effekt i starten om man jobbar med chassi tunigen.
sitter det justerbara dämpare och så i den?
Sitter ford 9" upphängd i 4länk och strange dubbeljusterbara bak.
Bästa jag vet den gått i 60fot är 1.29
Bilagor
Screenshot_2021-12-22-12-16-49-15.jpg (68.33 KiB) Visad 1561 gånger
Bilen revs ner till rullande chassi och lastades o kördes ner till TSS där vi skulle kompletera lite rör i golv och sätta i en funnycar bur och få den SFI godkänd.
Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man som ansvarig byggare har tänkt här. Besvikelsen från min sida var minst sagt enorm, tankarna kom och jag blev helt tom inombords.... tänk om jag spillt vatten 5sek senare och sladdat in i muren i 180-190km/h då är risken nog stor att mina barn mist sin pappa pga sånt här jävla fuskbygge
Bilagor
IMG_20201017_124416_043.jpg (71.99 KiB) Visad 1518 gånger
IMG_20201016_170708.jpg (260.68 KiB) Visad 1518 gånger
received_336661717596441.jpeg (187.29 KiB) Visad 1518 gånger
kymi skrev: ↑ons dec 22, 2021 8:28 pm
Jätigen! Hur kan man glömma att svetsa alla dessa ställena?Var den inte chassi besiktigad?
Följer denna tråden med stor spänning,kämpa på och hoppas man ser den på banorna 2022
Tack, hoppas köra 2022 igen men plånboken säger annat
Byggherrarna har inte glömt svetsa utan totalt struntat i de då allt utom skarvarna i dörrkryss på förarsidan var gömt bakom plåtar osv. Jodå den har harit chassibesiktigad ett gäng gånger av olika tekniker
kymi skrev: ↑ons dec 22, 2021 8:28 pm
Jätigen! Hur kan man glömma att svetsa alla dessa ställena?Var den inte chassi besiktigad?
Följer denna tråden med stor spänning,kämpa på och hoppas man ser den på banorna 2022
Tack, hoppas köra 2022 igen men plånboken säger annat
Byggherrarna har inte glömt svetsa utan totalt struntat i de då allt utom skarvarna i dörrkryss på förarsidan var gömt bakom plåtar osv. Jodå den har harit chassibesiktigad ett gäng gånger av olika tekniker
jag har igenom åren sett och hört talas om fina bilar som då man går på djupet har väldigt bristfälliga bågar men du gör helt rätt i att bygga om helt istället för att försöka "fixa" det värsta och köra vidare.
ska du försöka få det som ett 7.50 sfi chassi nu? eller bygger du fint grund 8.50 så det sen går att bygga vidare imot ett sfi om man vill?