Ja lite av min undran? Nån som provat? Säg man tar en 20 mm borr och kör av några mm på toppen gradar och kör?489 skrev:Kan man inte bara köra med en stor borr?
El slipa med en flapskiva?
m6 skrev:Det är bara att köpa, typ den högra se bild och köp för rätt ventiltätning, det finns lite olika storlekar till samma ventilskaft.
Den vänstra är för fjäder brun
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo tack, har ägt tre sådana Comp cams .530” fräsar med 3/8” arborr köpt fixat några toppar sedan sålt då jag bestämt mig att inte göra det nån mer gång. Då har jag använt sk positiv tätning.m6 skrev:Det är bara att köpa, typ den högra se bild och köp för rätt ventiltätning, det finns lite olika storlekar till samma ventilskaft.
Den vänstra är för fjäder brun
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nu ska det användas Std liknande tätning fast avsedd för dubbelfjäder så tänkte om man kunde spara in lite kulor på att skava av dem med en borr el nått? Vet hur bra de verktygen skär några minuter o en topp är klar med vanlig handborrmaskin.
En topp jag fixade för mer lyft.
Tätning jag ska köra nu. https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... ehWie2bxzj
För 4.99$ var det inget val då den funkar med min fjäder med .800” innerdiameter med sin .780” ytter.