Kullager gör en förbättring i storleksordningen 1%.... I praktiken märker man ingen skillnad alls. (kullager ger också en enorm försämring på höga turbovarvtal men det är det sällan nån som berättar)
Väljer du en kompressor som stämmer exakt till din motors egenskaper så är det inte ovanligt med 20% skillnad mot att bara "peta dit" en "random turbo".
Kolla i tråden för "hur ska man tänka för trim på turbon"
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=11&t=97691
Där står en hel del om vad som gäller för att få bra respons (respons är att turbon svarar bra efter ett gasavsläpp på höga varvtal) menar du att den ska börja bygga laddtryck på ett lågt varvtal så kallas det "boost treshold" men bägge brukar hänga ihop för det mesta.
Ska du bygga den mitsu TD04 baserad så ska du ha HL turbinen (den största) och gärna en med 9 blad samt ett så litet avgashus (A/R eller spoolarea i kvadratcentimeter) du bara kan få tag i.
Kompressorn ska vara perfekt matchad mot motorn och det bästa är om du kan "tjuvkika" på en likadan motor som blivit bänkad med turbo (för att få data på vad den lämnar för effekt på olika laddtryck under spool-up) Kanske 12T kompressorn stämmer men du kan gärna gå djupare innan du bestämmer dig. (precis som jag skrev i början så är det viktigaste du skall tänka på att ha en perfekt matchad kompressor.)
En TD04 anpassad till MC är på G (har ett väldigt smidigt avgashus), räknar med att få dem testklara i Mars och kan du vänta så är du välkommen att testa.