Hej alla!
Jag har funderingar på att sätta tillbaka den gamla orginaldämparen istället för att köra med kl's alu-variant.
Men är lite osäker på vad orginaldrevet tycker om det, håller kilen?
Slipa ett nytt kilspår i orginalsvängningsdänparen och använda drevet med lös kil som jag har nu känns inte som någon bra grej. Slipa ett kilspår blir ju ingen precision direkt, hitta en som drar kilspår känns svårt :s
Vad tror ni kring detta? Fungerar det med orginaldrevet?
Tacksam för svar!
Mvh Frans
Svängningsdämpare Volvo b230
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Svängningsdämpare Volvo b230
då man höjer varvtalet mer än volvo satt (drygt 6000rpm) så kör jag alltid utan svängdämpare.
orginal drevet har fått dåligt ryckte då folk inte läser rep manualen då de ska meka i det.
mvh jens
orginal drevet har fått dåligt ryckte då folk inte läser rep manualen då de ska meka i det.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Svängningsdämpare Volvo b230
Det verkar vara lite delade meningar med att köra med/eller inte svängningsdämpare. Vissar totalsågar alu-varianterna men andra inte. Jag har gått över till automat nu och funderar på om det kanske inte har blivit lite viktigare för mig att börja använda en svängningsdämpare efter lite läsning på "amerikanska trådar". Vilket sätt är det orginaldreven går sönder? Inte åtdragen "tillräckligt" eller vad sker?
Mvh Frans
Mvh Frans