Tänkte trimma en Volvo 745 Turbo från 1990.
Har inhandlat:
19T turbo från Saab
Intercooler aluminium med 80mm anslutningar
3"LMM
531 topp
K-kamaxel
Guldbox
SAKNAS
Gröna spridare 968
3" katalysator
Chip
Bättre bränslepump
Min fråga är om man ska byta orginal spjällhuset till ett större spjällhus som är 76mm inv?
Tack på förhand.
Trimma B230FT
Trimma B230FT
Corvette Stingray -69 Svart,427cui,med 6 Richmond manuellåda snart.
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: Trimma B230FT
Nej det är onödigt att byta spjällhus. Det är turbon som stryper.
Sen var försiktig med att köpa chipp, det finns mycket skit och massa folk som kopierar utan att vet vad dom pysslar med. Ska du köpa chipp så rekommenderar jag att du pratar med Dann Wästfelt han vet vad han gör och anpassar programvaran enligt din spec. Men absolut bästa är såklart att ta upp den i en dyno och mappa den riktigt, det kan jag hjälpa till med. Långt att åka så kolla om du hittar någon närmare men se till att det är nån som vet vad dom pysslar med
Sen var försiktig med att köpa chipp, det finns mycket skit och massa folk som kopierar utan att vet vad dom pysslar med. Ska du köpa chipp så rekommenderar jag att du pratar med Dann Wästfelt han vet vad han gör och anpassar programvaran enligt din spec. Men absolut bästa är såklart att ta upp den i en dyno och mappa den riktigt, det kan jag hjälpa till med. Långt att åka så kolla om du hittar någon närmare men se till att det är nån som vet vad dom pysslar med
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl