Trimma B230FT

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
hånta
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: sön jul 24, 2005 11:21 am
Ort: Örnsköldsvik

Trimma B230FT

Inlägg av hånta »

Tänkte trimma en Volvo 745 Turbo från 1990.
Har inhandlat:

19T turbo från Saab

Intercooler aluminium med 80mm anslutningar

3"LMM

531 topp

K-kamaxel

Guldbox


SAKNAS

Gröna spridare 968

3" katalysator

Chip

Bättre bränslepump

Min fråga är om man ska byta orginal spjällhuset till ett större spjällhus som är 76mm inv?

Tack på förhand.
Corvette Stingray -69 Svart,427cui,med 6 Richmond manuellåda snart.
http://www.pixbox.se/usr_show_id55085_page0_order1.html
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: Trimma B230FT

Inlägg av dundersmurfen »

Nej det är onödigt att byta spjällhus. Det är turbon som stryper.

Sen var försiktig med att köpa chipp, det finns mycket skit och massa folk som kopierar utan att vet vad dom pysslar med. Ska du köpa chipp så rekommenderar jag att du pratar med Dann Wästfelt han vet vad han gör och anpassar programvaran enligt din spec. Men absolut bästa är såklart att ta upp den i en dyno och mappa den riktigt, det kan jag hjälpa till med. Långt att åka så kolla om du hittar någon närmare men se till att det är nån som vet vad dom pysslar med
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Skriv svar