volvo 945

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: volvo 945

Inlägg av JE Jr »

Jag tror den heter 1346030 på Volvospråk. Resistansvärden enligt nedan:
-10degC: 8260-10560ohm
+20degC: 2280-2720ohm
+80degC: 290-364ohm

Sån info och massa mer nyttigt finns tex i en bok som kallas fickdata.
Sök på: Volvo pocket data och välj första länken (går inte direktlänka...) så står de massa matnyttigt.
Mvh
Boost -> break -> fix -> repeat.
-740 Sport på Garaget-
-S70 Bruksis på Garaget-
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: volvo 945

Inlägg av OttoB »

Slackan skrev: tis feb 09, 2021 8:10 pm Har du tagit upp stiften och kollat direkt efter start?

Jag har en -91 945 som surade ned 1 och ibland 2 cylindrar innan, först bytte jag stift (BPR6es) och då vart den betydligt bättre. Men sen bytte jag bränsletrycksregulatorn (sitter i framkant på spridarbryggan) och sedan dess har det aldrig hänt igen och jag startar i -20 ibland. 😊

Vet inte vad mekonomen har för märke men jag litar endast på Bosch när det kommer till tändspole och fördelar delar.

Har du testat bytt tempgivaren till ecun?
Jag har kört med LH 2.4 nästan 20 år. Jag har bytit bränsletryckregulator 3 gånger till mina bilar. Dom kan läcka soppa genom vakuumslang. Dom kan vara igensatta.

Köpte en ny från Rockauto. Svårt att få ta en original Bosch för rimliga pengar.
Skriv svar