mindre främre rör problem? 945 -98

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
jesper13
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: ons feb 16, 2011 10:39 am

mindre främre rör problem? 945 -98

Inlägg av jesper13 »

efter katen stals monterade Bilia ny kat och nytt främre rör. när jag mäter på det nya främre röret är det 51mm yttre dia vid lambdan mot 58mm original, nere innan akten är det nya 54mm mot original 63mm. precis efter turbon ser det ut som att röret är väldigt trångt där man svetsat på flänsen mot turbon, betydligt mindre dia än de 51mm som är senare.

Bilia har monterat eftermarknadsdelar eftersom volvo inte håller med delar längre. Det främre röret är samma som vparts och skruvat säljer.

bilen körs och brukas som bruksbil, har VX3 och ekomax chip, 53k mil. Jag har inte hårdtestat den efter rep men den känns ungefär som innan.

Kan det blir problem med det trängre främre röret?
whilliam
Forumsberoende
Inlägg: 1695
Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge

Re: mindre främre rör problem? 945 -98

Inlägg av whilliam »

Som jag ser det så är det en minimal försämring mot hur det var innan. Dock borde det inte bli några problem vid ditt användande av bilen.

Är det ett försäkringsbolag inblandat så har du all rätt att få det ändrat till motsvarande skick som innan, är det du själv som betalar så är det alltid en avvägningsfråga hur viktigt det är att betala för att undvika "minimal försämring"
Skriv svar