Slsvcylinder gick isär

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
niklas117
För mycket laddtryck
Inlägg: 210
Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm

Slsvcylinder gick isär

Inlägg av niklas117 »

Hej jag var ute med bilen o körde lite, sedan när jag stod lite i kö så kände jag att de som darra/slog i pedalen om man la foten lätt på.
Inte långt där efter när jag skulle koppla ur så flög pedalen i golvet utan något motstånd. Jag trodde jag hade fått någon läcka vid någon nippel först men de var hela slsvcylindern som gått isär.
Jag har en extra liggandes men frågan är vad som kan ha gjort att de blev såhär ? Är de bara en slsvcylinder som sa upp sig eller är de något från kopplingen som gjort detta. Har kört med detta förra säsongen o nu, dock fick jag med cylinder med lådan begagnat.
De gäller en zf 5vxl låda på b230 med 765 trycplatta.
Slsvcylinder var lik denna : https://www.skruvat.se/Slavcylinder-kop ... eJEALw_wcB

Bild

Detta är reserven som kommer från en annan zf-rödblock låda den är inte riktigt samma modell.
Bild
niklas117
För mycket laddtryck
Inlägg: 210
Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm

Re: Slsvcylinder gick isär

Inlägg av niklas117 »

De var tryck armen.(pinnen) som böjt sig o därmed hade jag råkat trycka ur kolven från cylindern. Den jag hade nu var sådan jag länka till o där med kunden man inte röra pinnen i sidledes. Reserven jag har är de bara gummit som håller den o där med kan den leda mycket mer är de bra ? Bör man svarva egen pinne i grövre material ? Blir iaf ett stopp på pedalen så man inte kan trycka ur kolven igen


Bild
Skriv svar