Laddtrycksstyrning btr vakuum signaler.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Firenza
För mycket laddtryck
Inlägg: 142
Blev medlem: tis feb 01, 2011 7:24 am
Ort: Tenhult
Kontakt:

Laddtrycksstyrning btr vakuum signaler.

Inlägg av Firenza »

Hejsan.
Jag håller på och pillar med en Vauxhall Firenza där jag har en opel omega MV6 motor som håller på och turbo konverteras.

Men jag håller på och rensar och bygger i ordning alla rör och slangar så jag får alla plåtdetaljer rätt i motorrummet.
och då kommer lite frågor om vilka vakuum / tryck signaler behöver man ha?

Motorn har ett VEMS styrsystem, Motorn är köpt av en forummedlem här på Sävar.
Jag kommer ha en HX35 Turbo på motorn och denna skall laddtrycksstyras.
Jag har sett att VEMS rekommenderar MAC ventilen
https://www.speeding.nu/p/motorstyrning ... gLM8vD_BwE


Det finns två sätt att koppla denna om man har en extern WG som jag har.
Antingen så man får tryck på ena sidan på WG
Alternativt så man får tryck på båda sidor om WG.
För och nackdelar med de olika inkopplingarna? (Se bild på inkopplingar i länken ovan)

Sedan till nästa fråga.
Bränsletrycksregulatorn har original en vakuum signal från insuget.
Är det kanske lika bra att skippa denna och i stället mappa mot ett konstant tryck?
För / Nackdelar?