UT lager Getrag 265 mot B230

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

UT lager Getrag 265 mot B230

Inlägg av Ersviken »

När jag skulle titta över spel mellan kopplingsarm tryckplatta slog det mig att kombinationen Getrag 265 med wirekåpa och plant svänghjul inte riktigt verkar vara något som passar rakt av.

Hylsan som u-t lagret löper på är 38mm till Getraglådan. ( var betydligt mindre till m45/46 lådorna osv typ 32mm) vilket gör att dessa lager ej passar.
Hittade ett annat lager som passade mot lådan (troligtvis m90 men då stämmer inte det mot kopplingsgaffeln.
De alternativ jag funderat på är följande.

1. KG säljer ett dyrt lager för Bmw getrag (500kr) men frågan är om det passar mot gaffeln?.
2. Autodoc säljer ett lager till lådan för 200kr+frakt (men det passar säkert inte heller mot kopplingsgaffeln).
3. Sätter jag in svepet från m46 med hydraulkoppling så kanske jag kan få dit kopplingsgaffeln från m90? (om den nu har grövre lager).


Ja nu är jag ju knappast först med denna kombination, så hur har ni andra som kört med denna låda/motor gjort ?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: UT lager Getrag 265 mot B230

Inlägg av Steve »

Såg en rallycrossbil som hade Getrag och där såg det ut som att dom slipat centrumet större på ett vanligt lager
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: UT lager Getrag 265 mot B230

Inlägg av Ersviken »

Bra tips där, har ju några gamla "vanliga" m45 lager, kan testa å slipa upp ett sånt å se hur det passar, kommer ju liks att måsta svetsa på en hylsa på lagret för att köra med plant svänghjul så då är det ju trevligt att inte "förstöra" ett dyrt om det går snett. :)
Skriv svar