kl lamell

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Duke of Cruel
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: lör sep 05, 2009 3:15 pm
Ort: kronoberg

kl lamell

Inlägg av Duke of Cruel »

non som har erfaring med kl racings fjädrad 6 puckade lamell? skal inte ha mucket vrid, men kör högt varvtal. hur pålitliga är dom och är dom ok til daglig slidar bil?
inga kat = inga co2
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: kl lamell

Inlägg av Kwirk »

Frågar du mig. Skräp..köp nåt annat
jezackrisson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis maj 21, 2019 10:20 am

Re: kl lamell

Inlägg av jezackrisson »

Duke of Cruel skrev:non som har erfaring med kl racings fjädrad 6 puckade lamell? skal inte ha mucket vrid, men kör högt varvtal. hur pålitliga är dom och är dom ok til daglig slidar bil?
Hej,

Köpte en 2017, havererade direkt. Efter första starten med högre belastning släppte en del av sintermaterialet ifrån lamellen och kladdade fast på tryckplatta och svänghjul. Bytte ut puckarna mot annan tillverkare och inga problem sedan dess. Dock ingen erfarenhet av hur deras kvalitet är idag.
Duke of Cruel
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: lör sep 05, 2009 3:15 pm
Ort: kronoberg

Re: kl lamell

Inlägg av Duke of Cruel »

OK. lamellen får bli liggande då. non som kann rekomendera en bral lamell då?
inga kat = inga co2
Allx
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: ons jul 06, 2016 8:43 pm
Ort: Västerås

Re: kl lamell

Inlägg av Allx »

KEP, Sachs, ACT, Exedy.. Finns lite olika att välja på beroende av vad man kör för bil
jezackrisson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: tis maj 21, 2019 10:20 am

Re: kl lamell

Inlägg av jezackrisson »

Duke of Cruel skrev: mån feb 01, 2021 1:26 pm OK. lamellen får bli liggande då. non som kann rekomendera en bral lamell då?
Jag köpte andra lameller och pressade på centrumet ifrån KL. Fungerade fint. Köpte Mibas variant Bhc 125.320.
https://www.miba.com/fileadmin/user_upl ... _16-17.pdf
Finns bland annat att köpa här https://www.berkatmotor.com/product/bhc-125-320/ (inte där jag köpte men för exempel).
Skriv svar