Eftermarknads styrdon 4L80E Cheva

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Lelle
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tis apr 13, 2021 9:48 pm

Eftermarknads styrdon 4L80E Cheva

Inlägg av Lelle »

Hej!
Har en Cheva silverado som pallpocksprydnad i mitt garage som jag håller på att släppa ner en TD40 i från en gammal Volvo lastbil. Sagd motor är helt mekanisk i jämfört med den 3e 6,5an som också flög i bitar som satt där tidigare..

Har lyckats googla mig fram till att det ska gå och köpa något form att enskilt styrdon som ska gå och programmera för sig till växellådan för att kunna få det här o lira? Känner att jag kanske börjar ta vatten över huvudet så att säga så tänkte att någon här kanske har någon tidigare erfarenhet av något liknande iaf och vet vart man kan vända sig, något särskilt märke som går o få hem till vårt avlånga land osv, ev kanske till o med vet exakt hur jag ska göra.

Växellådan ifråga är en 4L80E. Hoppas på att jag har tagit rätt ”del” av forumet då de råkar va mitt första inlägg, annars får jag be om ursäkt och så får admin flytta/ta bort. Väl mött!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Eftermarknads styrdon 4L80E Cheva

Inlägg av mattias »

Rent teoretiskt skulle det gå bra med ett MaxxECU : https://www.maxxecu.com/webhelp/wirings ... -4l80.html
Du kommer inte behöva styra motorn så klart men får himla fin kontroll över lådan, och kan logga lite andra saker i bilen med samma system.

Annars finns det dom traditionella styrboxarna från amerikat.. TCI EZ-TCU, USShift, Compushift, ..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar