Förgasarturbo på mc
Förgasarturbo på mc
Jag har monterar turbo på min dragstar problemet är att den inte går med tryckslangen monterad från turbon till plenumet, tar jag bort den går den.
Verkar som att den inte får soppa, jag har inte monterat pitotröret än men spelar det någon roll när det inte är laddtryck?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Förgasarturbo på mc
synd du bor väll långt bort jag håller på få klar min MC bänk här uppe och jag gillar förgasar turbo och skulle gärna hjälpa dig
är alla tryck rätt i flotörhuset och har du en blow off som har riktigt slapp fjäder så ska den gå lika med eller utan tryckrör.
har du nån bb lamda monterad på hojen?
vad är det för förgasare?
mvh jens
är alla tryck rätt i flotörhuset och har du en blow off som har riktigt slapp fjäder så ska den gå lika med eller utan tryckrör.
har du nån bb lamda monterad på hojen?
vad är det för förgasare?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Förgasarturbo på mc
Det kanske är där problemet ligger att jag inte har monterat pitotröret än, trodde i min enfald att jag kunde provköra utan och se så allt var tätt m.m
Kommer att använda en hederlig Bosch dump
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer att använda en hederlig Bosch dump
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Förgasarturbo på mc
om du inte monterat trycket till flotörhuset så förklarar det det hela.
vad är det för data på motor och förgasare? en HD? bruka va problem med för mycket och odjämma pulser på V twin motorer om det är det?
en sån plast dump kan nog fungera bra
vad är det för data på motor och förgasare? en HD? bruka va problem med för mycket och odjämma pulser på V twin motorer om det är det?
en sån plast dump kan nog fungera bra
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Förgasarturbo på mc
Det är en Yamaha v-twin på 1100cc med 2st mikuni bsr37.
Behöver man verkligen trycksätta flotör huset även utan laddtryck?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Behöver man verkligen trycksätta flotör huset även utan laddtryck?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: Förgasarturbo på mc
Tycker det låter knepigt,är ju vid ladd du behöver övertrycket. På tomgången borde den ju gå ändå?!
Har du för litet plenum så den få för lite luft med turbon inkopplad? Vet dom som byggt turbo på 2t skotrar och använder sig av ett reedhus som ett extra luftintag som öppnar då innan laddtryck,när det blir så tror jag det beror på för litet plenum.
Kan tänka mig att en stor twin med starka pulser behöver rätt stort.
Har du för litet plenum så den få för lite luft med turbon inkopplad? Vet dom som byggt turbo på 2t skotrar och använder sig av ett reedhus som ett extra luftintag som öppnar då innan laddtryck,när det blir så tror jag det beror på för litet plenum.
Kan tänka mig att en stor twin med starka pulser behöver rätt stort.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Förgasarturbo på mc
Plenumet är på lite över 2l då jag hörde att det skulle vara dubbelt mot motor volymen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Förgasarturbo på mc
en förgasares huvud system jobbar men mycket små tryck skillnader och har man inte trycksatt flotörhuset speciallt med en sån liten turbo på en v tvin så kommer turbon att ladda mer än vad det suger igenom munstyckern och då ´kommer inge soppa .
ska man få allt att fungera så bra som möjligt bruka det behövas ännu större plenium på insuget sen en på grenröret ibland också för pulserna blir för stor och de kommer inte med jämt intervall.
mvh jens
ska man få allt att fungera så bra som möjligt bruka det behövas ännu större plenium på insuget sen en på grenröret ibland också för pulserna blir för stor och de kommer inte med jämt intervall.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Förgasarturbo på mc
Det du säger låter vettigt som vanligt Jens, ska försöka göra färdigt pitotröret i helgen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: Förgasarturbo på mc
Pitotröret gjorde susen, nu fungerar det. Nästa steg är att få till en riktig bränsle pump och retur
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Förgasarturbo på mc
satsa på en BB lamda direkt också och kolla så tändningen blir hyffsat rätt med lite laddtryck
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Förgasarturbo på mc
Var tvungen och prova en sväng trots att jag inte har bytt bränsle pump än dvs har fortfarande original förgasarpump, bränslet tar slut vid mer än kvarts gas trots att jag kör utan WG.
Borde inte soppan i flotörhusen räcka till en gasning eller går soppan bakvägen via nålventilerna?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Förgasarturbo på mc
vad har du gjort för att feta på bestyckningen på laddtryck?
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Förgasarturbo på mc
Det skulle inte behövas vad jag har läst mej till
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: Förgasarturbo på mc
Måste väl ha elpump med btr som styrs av laddtrycket....
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.