bosch 2.4 expert? (VOC)

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Erik Svensson
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: lör jun 10, 2006 4:38 pm
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re:

Inlägg av Erik Svensson »

NikkO skrev:Har problem med min b230fb -91, tänd och bränslebox från MPRE.

Portad 531 med månen 7-kam och extraktor i grova drag.

Från tomgång (ca 1000 rpm) till 2000 rpm så bara böööar motorn, den verkar inte alls få så mycket bränsle som den behöver, men sen så går motorn så jävla bra.

Skulle jag höja bränsletrycket så går den väl fetare över resten av registret? vilket är onödigt då den går bra där.

Ganska irriterande då man åker sidledes och släpper gasen så motorn går ner på tomgång, när man sedan ska gasa igen bara hackar den eller så händer det inget, duttar man till kopplingen så motorn hinner hacka sig över 2000 rpm så går den bra igen. Men då har man ju tappat allt va som heter ställ :thumbdown:


Kan filma imorgon så kanske ni förstår bättre.
med fs296(månen7) kamen får du kraftigare/längre insugs pulser som stör lmm:en, dra iväg lmm längre från motorn och sätt ett 30cm långt rör mellan filter och lmm. då ska det bli lite bättre iallafall. jag har haft precis samma problem på min 940 turbo med lh 2.4 och fs296 kammen :thumbdown:
Amders
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: lör feb 27, 2010 2:42 pm
Ort: Mariestad

Re: bosch 2.4 expert? (VOC)

Inlägg av Amders »

Vad händer? Hur går det?
Läste något för längesedan på 7/900klubbens forum om någon som höjt bränsletrycket. Han fick något kostigt när ham gick från closed loop till open loop, hittar dock inte inlägget .
Anders J
funkis_jackson
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
Ort: Åkersberga/Stockholm

Re: bosch 2.4 expert? (VOC)

Inlägg av funkis_jackson »

Jens, jag kan berätta mer eller mindre allt du behöver veta om Volvos LH2.4 system då vi jobbat en hel del med mixtrande utav programvaran i dessa.
Skicka ett PM så kan vi snacka mer.

Greenbook-länken tidigare skulle jag inte lita för mycket på, en del info där stämmer faktist inte. T.ex. felkodstabellen är bristfällig.
Det är hårt - När man lever hårt
J.K Nilsson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: fre dec 07, 2007 2:35 pm
Ort: Luleå

Re: bosch 2.4 expert? (VOC)

Inlägg av J.K Nilsson »

På ecuprojectforumet har hackningen av LH+EZK formligen expoderat till Volvo. Välkommen att ta en titt: http://www.ecuproject.com" onclick="window.open(this.href);return false;

J.K Nilsson
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Re: bosch 2.4 expert? (VOC)

Inlägg av Benghaan »

Behöver du hjälp i framtiden med lh 2.4 justering kan jag hjälpa dig med det. Håller till i Umeå :thumbright:
Skriv svar