MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Moderator: backeliten
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Finns ingen Jens. Tror dom håller på att avveckla det överallt?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
MRM-Robban hans kompanjon gick bort, så han är tvungen att göra ett nytt bolag etc. lite svårt att förklara men han har då absolut inte slutat sälja autronic iaf.
Så det är bara en Falskt ryckte som går att det inte finns.
Sen killen som äger Autronic äger väl ändå motec också ?.
Så det är bara en Falskt ryckte som går att det inte finns.
Sen killen som äger Autronic äger väl ändå motec också ?.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Min s54 turbo med dubbel vanos styres av ett dta s100pro. Mappades på en dag av geir haugen på bjørnstadbil. Stabilt og bra som bare det. Så skit er det ikke.
Jorgen Aune
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Ett gammalt Haltech från 1988 mappar du med en bil på en dag i dynon, och det är stabilt. Har man inga vidare krav eller har en bus bil fungerar det. Det är alldeles för dåligt för min smak då jag kör året runt med min och på e85 där det saknas vitala delar för det i mjukvaran. Hade inte kört det ändå Alla har vi olika krav.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: ons feb 20, 2013 10:50 am
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Hvilke vitale deler er det som savnes i mjukvaran på s100 ?
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Ja hva manglar det?? Kan kjøre flexfuel sensor og så perfekt til e85 og helårkjøring da etanol innholdet varierar en del.
Jorgen Aune
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
BMW E21 - S54 turbo : Projekt-tråd
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: tor apr 11, 2013 8:46 pm
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Mattias J har tydligen bestämt sig för at DTA är skit, och vil inte ändra på det beslutet. Som jag sagt tidigare, har jag hållit på med aftermarket sprut/tänding sedan 1992, dom senaste 10 åren profesjonellt,
och har nog provad 95% av marknadens märken. Många olika system, med olika fördelar och bakdelar,
både på hård och mjuk vara. I slutändan handlar det om å få ut motorns potensial utan för mycket strul, och på ett sätt som "vanligt" folk fattar. Det skiljer om man ska sälja sprut til hobbyracers eller proffesionella wrc-team. Jag tycker DTA är en vettig kompromiss mellan pris, funktioner och användarvänlighet. Och inte minst kvalitet.
och har nog provad 95% av marknadens märken. Många olika system, med olika fördelar och bakdelar,
både på hård och mjuk vara. I slutändan handlar det om å få ut motorns potensial utan för mycket strul, och på ett sätt som "vanligt" folk fattar. Det skiljer om man ska sälja sprut til hobbyracers eller proffesionella wrc-team. Jag tycker DTA är en vettig kompromiss mellan pris, funktioner och användarvänlighet. Och inte minst kvalitet.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Hans sista inlägg här antar jag syftade på Haltechs vitala delar, inte DTA.
Men om ni adderar en filtrering på de 'starka orden' som nyttjas så blir det inte så farligt
Men om ni adderar en filtrering på de 'starka orden' som nyttjas så blir det inte så farligt
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Altså, vad har allt raljerande om andra sprut att göra i denna tråd?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Jorgen-a skrev:Ja hva manglar det?? Kan kjøre flexfuel sensor og så perfekt til e85 og helårkjøring da etanol innholdet varierar en del.
Ingen prime på temperatur hur ska man då kunna starta i minusgrader? Acc berikningen räcker inte till på långa vägar när det är kallt och man kör på e85. Den saknar även där temp baserad funktion.
Jag är saklig i min kritik inget annat.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: tor apr 11, 2013 8:46 pm
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Här ser du hur man fixar kaldstart:
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Ser inget?
Som sagt vissa kan nog leva med det trots det är omodernt. Men för dom pengarna finns det mycket bättre att hitta.
Som sagt vissa kan nog leva med det trots det är omodernt. Men för dom pengarna finns det mycket bättre att hitta.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Finns det autotune eller är det under utveckling? .vart lite halv sugen på att prova detta gämfört mot autronic sm4, verkar lättare att bygga funktioner och varningar
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Sv: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Under utveckling
Mycket enkelt att bygga skyddsfunktioner i detta sprut.
Mycket enkelt att bygga skyddsfunktioner i detta sprut.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Har du provision från maxxtuning?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.