MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Moderator: backeliten
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Jag kan inte påstå att jag märkt någon sådan skillnad, det är hellre mer sällan en motor är helt perfekt. T.ex lite skäggiga (fast nyfrästa) ventilsäten eller liknande bekymmer som ger någon liten misständning ibland även om resten är 100% bra skick. Kan du ge något konkret exempel? Någon puckel-pist till VE-tabell har jag inte sett behovet av att börja bygga för att få till det hela.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Jag börjar tvivla på mig själv faktiskt. Det kan ju vara att man råkat få kundbilar som har haft specifika egenheter i en underlig ordning så att jag upplevt detta. Har ingen röd tråd i form av egen bil eller kompis som jag haft hand om tillräckligt länge för att ha ett solitt objekt att bilda uppfattning från.
Det är bara så jag upplevt det, för 5 6 år sedan så skötte bränslet sig i princip själv och nu sista 2 åren så har jag fått jobba hårdare med sämre resultat. Men som sagt ingen tillräckligt kontrollerad miljö att kunna dra några fasta slutsatser.
Men vems som exempel, alltid varit min favorit har jag inte upplevt någon skillnad alls.
Det kan ju vara så att man ändrar sina krav när man får mer erfarenhet utan att man tänker på det
Det är bara så jag upplevt det, för 5 6 år sedan så skötte bränslet sig i princip själv och nu sista 2 åren så har jag fått jobba hårdare med sämre resultat. Men som sagt ingen tillräckligt kontrollerad miljö att kunna dra några fasta slutsatser.
Men vems som exempel, alltid varit min favorit har jag inte upplevt någon skillnad alls.
Det kan ju vara så att man ändrar sina krav när man får mer erfarenhet utan att man tänker på det
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Det sistnämnda du nämner där är nog intressant, man har blivit bra mycket mer kräsen och uppmärksam när det gäller sånt här. Den känsla man får när en motor "fungerar" har mycket att göra med hur logisk/förutsägbar VE-tabell och annat blir. Med de flesta system är det inga problem lägga till varvtalspunkter där man upplever problem, så man kan fort få rätt komplex tabell på t.ex rallycross-motorer i början av registret och under det varvtal där de har bra fyllnadsgrad. Ett tecken på en bra sådan motor är också tvärtom att det krävs få punkter för att hitta av "fuel target" i registret.
De flesta av mina kunder är däremot nöjda om det går att rökfylla hjulhusen så det är inte så prioriterat alla gånger om det är lite lurvig tomgång.
De flesta av mina kunder är däremot nöjda om det går att rökfylla hjulhusen så det är inte så prioriterat alla gånger om det är lite lurvig tomgång.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
va mycket läsning och bra reklam i nyaste Race engine tidningen där en frän street MC i usa satt en massa rekord med max ecu och massor med lustgas.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/