Rating av dagens styrsystem / översikt

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av dundersmurfen »

Tänkte vi skulle samla lite allmän info om det som står tillbuds idag. En översikt där dom som funderar på att investera i ny motorstyrning kan få reda på rak info från dom som håller på med det. Och hitta folk som sysslar med olika system vilket snabbar upp processen betydligt.
Det blir ju alltid lite subjektivt men om nån bor i mina trakter så vet dom av min rating vad som går smidigast hos mig. Men säljer inga sprut eller delar så har ingen egen vinning av ratingen mer än att mitt jobb blir enklare. Priser är uppskattade och man får kontrollera mer exakt vad som ingår och vad man får köpa till för att få en klar prisbild.

Betygsättningen är lite vad man får för pengarna, om det kommer uppdateringar, hur stabil elektroniken är, hur lättjobbat det är, mina personliga duster med dom, har det strulat i "onödan" pga nån bugg och dom inte svarar på mail, link gick att chatta med tech supporten och fick svaret efter 10 minuter och det rullade på fint igen sådant är grymt


Min lista (som jag tänkte skulle försöka uppdatera emellanåt):

Vems: 6/10
Pris för en box cirka 6000:- Bra med detta är priset och allt som ingår, är väldigt komplett och det jag använder i egna bilar. Snabbaste och enklaste programvara att mappa i, klockren logg. Pålitligt om det är rätt inkopplat, men kopplar man fel eller ställer in fel så kan man elda upp komponenter. Har nästan alla funktioner man behöver, dubbel vvt, antilag, avancerad boost, dock skulle jag säga att man kan nästan glömma antispinn och e gas för det blir mer bekymmer än det är värt. Blåtandsadapter finns att köpa till och inbyggd bredbandslambda är riktigt bra. Elektroniken i boxen är dock en gammal konstruktion idag och jag rekommenderar ej någon att köpa vems idag pga detta. Ny box ska vara pågång men ingen verkar veta när.. Har varit med om att äldre boxar får problem med minnet och mappen blir korrumperad så undvik att köpa äldre boxar.

MegaSquirt: 2 till 8/10
Man kan få en box för 1500:- till 6000:- Finns i massor av varianter men får ungefär samma betyg som vems, extremt lättanvänd programvara. Lite rörigt hur man kopplar in kablar och att hålla reda på vilka funktioner som finns i boxen, Dom äldre krånglar ofta med trasiga komponenter så undvik om du inte vet exakt vad du gör och att det funkar. MS3 är så avancerat att det nästan är för mycket, tar extra tid att mappa pga detta. När det väl är inkopplat och mappat så funkar det. Det största bekymret har alltid varit trigger på dom äldre boxarna med en analog lösning för tröskelvärden via 2 vridpottar. Undvik om du inte vet vad du gör.

Ecu Master: 8/10
Box för 8000:- och uppåt. Stabilt och enkelt, nästan osårbart med skyddad elektronik och moderna komponenter. Har man kopplat in det så bara funkar det. Tydlig och enkel inkoppling av kablar med bra kontaktstycken. Alla funktioner man kan tänka sig. Finns i några olika varianter och vissa har canbus så man kan i princip koppla in vad som helst information både in och ut. Dom har en fin strömstyrning som kan styra i princip allt som går på 12volt i bilen så man kan övervaka och kontrollera. Fint att kunna pwm styra vattenpumpar, bränslepumpar och fläktar mm. Programvara är simpelt upplagd och man kan göra nästan allt man kan önska. Det som jag inte gillar är att layouten är dålig så man får göra egna mappnings dashar på datorn för alla funktioner man ska använda. Men så är det på dom flesta spruten tyvärr. Helt ok inbyggd triggerlogger vilket underlättar massor

MaxxEcu: 9/10
Box från 6000:- och uppåt. Är nog ett av dom bästa som finns idag, generellt är det helt grymt och man kan göra i princip vad som helst då det är extremt flexibelt och alla "runtime values" kan användas som parametrar i egna mappar och algoritmer och extra axlar i befintliga mappar. Nästan helt odödligt, helt skyddade kretsar så man kan koppla in det bakåfram utan att nåt brinner upp. Extremt bra logg och snabbt att mappa, lätt att ställa in massa olika skyddsåtgärder om nåt händer. Har också en fin solidstate box som kan styra allt som går på 12volt utan säkringar och relän. Helt jäkla grym inbyggt oscilloskop så man kan logga och se triggersignaler utan att koppla in sig på kabeln med extern mätutrustning. Grymma kontaktstycken men köp dom färdiga med flying lead dom är krångliga att kontaktera man måste ha exakt rätt tång för att ha en chans. Texten på kablarna är ofta lite kladdig och svårläst tyvärr annars är flying lead härvan riktigt smutt att arbeta med.

Dta: 6/10
Box från 8000:- Gammalt nu, men ny ägare som försöker sätta fart på firman igen och har nyligen släppt en uppdatering så programvaran funkar fint i senaste windows mm. Verkar vara helt odödligt och fin kvalitet på all elektronik men gammal nu. Dock så finns det mesta och är relativt lätt att ställa in trots ett simplare upplägg i programmet. Inte speciellt flexibelt, men det behövs inte heller. Tar låååååååång tid att mappa även fast man har knobs boxen. Men har man väl ställt in det så rullar det på fint.

Link: 7/10
Box från 7000:- Riktigt bra och stabilt som de andra märkesspruten. Jobbigt att arbeta med, halva tiden går åt att lägga upp en layout så man kan arbeta i det. Detta försvinner ju efter några gånger då man har kvar sin layout man byggt upp. Fin logg som gör mappningsarbetet relativt enkelt. Lite rörigt men ändå logiskt upplägg av programvaran. Man har i princip alla funktioner man kan tänka sig. Kvalitet helt enkelt kanske lite onödigt avancerat. Plugin korten är riktigt smidiga och gömmer sig i orginal ecu lådan

Haltech: 6/10
Box är dyr men avancerad. Programvaran är både smidig och krånglig samtidigt. Kvaliteten är nog i topp då e6 och e11 fortfarande är i drift cirka 20 år gamla. Dom nya har fin elektronik och såklart skyddade. Tar medellång tid att mappa men mycket beroende på vilken version och motorsetup såklart.

Civinco: 1/10
Box från 5000:- Det är officiellt nerlagt men ägaren åker runt och installerar en box här och där. Rätt avancerad hårdvara men programmet är tyvärr inte färdigutvecklat. Undvik att köpa en begagnad box

Prospark: 1/10
Undvik, köp en Briggs & Stratton eller nåt vettigt istället.

Autronic: 4/10
Det var ett fint sprut, men nerlagt och inga uppdateringar så hänger inte med alls. Köp endast om du får det till fyndpris, trögmappad för har inte så man kan markera ett område att ändra om jag minns rätt så man får peppra tagentbordet några tusen. Kvalitet är det dock.

Vipec: 5/10
En skum kopia på link, vet inte om firman fortfarande är igång. Undvik om du inte får till fyndpris. Dock kvalitets elektronik i stil med link

Emerald: 4/10

Nira I3: 4/10 //Undvik
Nira I7: 0/10 //Undvik (kräver en kvaser leaflight usb till can adapter för att kunna mappas (typ 4k)

Nistune: 4/10 Skitdrygt att man måste köpa licenser men när det väl går så funkar det
Hondata: 4/10 Tar lång tid att få till alla 24 var det? bränsle och tändmapparna i k20 vtec vvt eller vad den heter

Apexi Power FC, funkar fint oftast om man har kabeln till datorn. Men köp inte detta nytt på tok för dyrt för vad man får om det nu ens tillverkas längre

AEM: 5/10
Dyrt.. På gränsen till för avancerat. Var länge sen jag körde någon nyare variant men dom har funkat bra. De gamla var lite tungjobbat men kan ha varit så att jag börjat i fel ända och inte laddat ner en startmapp från tillverkaren, men det gör jag sällan om en bil kommer och verkar som allt funkar. Men det var liksom ingen bränslemodell inladdad så man fick gå igenom hur mycket bränsle som exempelvis mapsensorn ska styra. Å sen när alla sådana är fixade så gick det fint å få bränslet rätt i vanliga mappen. Övrigt så Är AEM kvalitet helt klart och relativt lättjobbat när man hittar snabbkommandona igen

Holley Sniper den där elektroniska självjusterande förgasaren kändes som skräp.. kan ha varit nåt gammalt mög för riktiga Holley systemen verkar vara bra





Orginalsystem som jag gillar och fått att funka mycket bra, med förbehåll att man ibland springer på mysko problem och betalar man för felsökning så blir det snabbt billigare att köpa ett fint sprut..

LH2.4 (motronic): 5/10
Gratis. Odödligt? Kräver emulator för att kunna mappas vettigt. Köp inga okända random chip. Men ack så simpelt 1 spridarutgång och 1 tändutgång fast den är möjlig att bygga om till wastespark och då kan man få launch control om man vill panga lite och skjuta sönder saker. Tar relativt lång tid att mappa då man får göra en box i taget och byta fram och tillbaka några gånger. Bränna chip och flytta emulatorn till andra boxen.. Krångligt upplagt såklart för det är ju bosch som har varit i farten. Man får ändra lastsignal styrka och konstanter åt alla håll och kanter innan man kommer rätt om det är mycket ombyggt, räkna med att mappning kostar 1500:- mer än ett av dom bra eftermarknadsspruten

Motronic 4.3 och 4.4: 5/10
Kräver emulator och omlödad box för att mappas, sedan när det är gjort så flashar man in filen i kundens box bara. Mycket fint sprut men dåligt knäckt och inga uppdateringar sen nästan 10 år på programvarufronten. Går att få till men kan hoppa i limp mode och trilskas. Har en fin 850 awd med mappad box som går som ett troll utan krångel sedan mappen blev färdig.

Jobbar lite sakta på att göra en konvertering till mapsensor på motronic spruten. Det funkar men en del utveckling kvar






Personligt pladder om maxx och andra tillverkare:
Fortfarande buggig och värdelös 3d vy. Blev så förbannad en dag att jag gjorde det jag sagt och skrev ihop en kodsnutt som visar en matrix i 3d som man med enkla knapptryck vinklar och ändrar tydligt (tar ungefär en halvdag att skriva koden om man inte är van) : https://youtu.be/z4WE2L_lVUs Detta var ett sidospår men satsar man på och säger att man är bäst så ska det finnas en välfungerande 3d vy tillgänglig. Det finns en grym 2d vy som är ännu tydligare än 3d men den fick en bugg i en uppdatering så funktionen blev helt meningslös. Så jag har yttrat mig på andra sätt och hintat firman om vissa buggar men inte fått gensvar mer än att man är dum i huvet vilket iof stämmer. Så har gett upp, men detta är egentligen ett personligt ergonomi problem och inget som kostar eller krånglar för kunden utan det är jag som sitter och svär som är ända nackdelen. Har inte fått respons från någon tillverkare angående små fixar i programvaran så det att man inte alltid kan få det som man vill det är ett lika stort problem med alla tillverkare.




(arbete pågår, lägger till mer eftersom men lägger upp så det inte försvinner om det krashar. Skriv gärna en liten översikt på det du är känd med när du ändå är här och läser)
Senast redigerad av dundersmurfen den lör okt 10, 2020 9:44 am, redigerad totalt 1 gånger.
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av mattias »

Fint initiativ, det stämmer ungefär med min uppfattning också då jag jobbar mycket med samma system. Jag har egen navdyno sedan 2014 och kört 1000+ bilar i den genom åren.
Det blir många hobby-bilar med varierande system, men till stor del också drifting-, rallycross- och rallybilar. Det riktigt dyra och påkostade systemen som finns hittar sällan hit även om det ibland blir Pectel eller Motec i fina byggen.

På sikt kanske man ska titta på olika egenskaper för systemen och sätta mer detaljerat betyg?

Korta tillägg till vad du skrev:

Vems: 7/10
MegaSquirt: 2 till 8/10
Ecu Master: 8/10
MaxxEcu: 9/10
Dta: 4/10
Link / Vipec: 7/10
Haltech: 6/10
Civinco: 1/10
Prospark: 1/10
Autronic: 7/10
Nira: 3/10
Nistune: 3/10
Hondata: 3/10
GEMS: 3/10
MBE: 3/10
Motec: 9/10
Emerald: 2/10
AEM: 5/10
MicroTech: 4/10
Pectel: 6/10
Fitech: 5/10
Holley EFI: 6/10

Adaptronic: ?
Wolf EMS: ?
Emtron: ?
Syvecs: ?
Life Racing: ?
EFI Euro: ?

Jag säljer MaxxECU så det är risk att det är vinklat men det är helt klart ett av de mest prisvärda systemen idag och väldigt trevligt att jobba med, dessutom bra support och det utvecklas.

Link / Vipec (jo det är samma firma, men Ray Hall som var med och skapad Autronic ville ha eget "brand") är nog lite skrämmande för nybörjare, eller för de som inte använder det så mycket. Det kan upplevas krångligt men när man som jag mappar det ofta har man koll på kort-tangenter och lagt upp egna vyer för att få översikt och koll när man mappar olika funktioner (egen vy för Launch/ALS, VVT, startbränsle, loggning, e-gas, .. ). Då går det snabbt, och blir smidigt och kraftfullt. Det gäller även Motec, Haltech och andra system där man lägger upp egna vyer.

Av äldre system som inte uppdateras längre så tycker jag Autronic är underskattat, många skräms av den enkla grafiken men det är faktiskt sjukt lättjobbat om man är kompis med tangentbordet och sitter i en bil som rör sig och vibrerar. Gränssnittet är snabbt men går inte att anpassa mycket, men det kan jag leva med. I övrigt odödlig elektronik och väldigt flexibelt att utveckla sina egna funktioner om det man behöver inte finns. Moderna alternativ har dock långsamt sprungit förbi.

Jag mappar en del V8 och där är det Fitech och Holley EFI som gäller, det blir inte mycket med att mappa om original Motronic på Volvo och BMW, men sitter mycket med HP Tuners och flashar om olika Amerika-bilar från sent 90-tal fram till nu (Ford, GM, ..).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
jompazx
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av jompazx »

dundersmurfen skrev: Jobbar lite sakta på att göra en konvertering till mapsensor på motronic spruten. Det funkar men en del utveckling kvar
Mer info!
mvh! Jonathan Hall
nkro
För mycket laddtryck
Inlägg: 498
Blev medlem: tis nov 13, 2007 10:54 pm

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av nkro »

Jag som har köpt lite på beg. marknaden har blivit lite skrämd av att jag inte ens kan mappa spruten. Har ni en liten översikt på vilka sprut du behöver låsa upp funktioner på typ motec. Några sprut verkar ha låst programvara eller konstiga sladdar eller olika chip med olika funktioner.

Mvh

Niklas
Niklas
Micke K
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: tis jul 20, 2010 5:46 am
Ort: Halmstad

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av Micke K »

Har ni missat trionic Saabs underbara sprut
// Micke Kristensson Halmstad
Byggtråd HeVo Mk1 3.0 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=72080
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av super7 »

nkro skrev:Jag som har köpt lite på beg. marknaden har blivit lite skrämd av att jag inte ens kan mappa spruten. Har ni en liten översikt på vilka sprut du behöver låsa upp funktioner på typ motec.
Hej Niklas.

Jag kör med Motec sen många år tillbaka och har hjälpt lite olika rally åkare med deras bilar.
Och i regel om man köper en beggad box så är dom flesta funktioner redan upplåsta då.
Och söker man efter boxar på diverse olika rally/racing säljes sidor så kan man göra riktiga klipp ibland :thumbright:


//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende
Inlägg: 912
Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
Ort: Dingle

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av blackadder »

Intressant läsning.
Är det någon som har provat MAXXecus PDM20?

Funderar på om det hade varit en bra bas på ett nytt elsystem?

/Peter
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av The »

Blir ju kanske lite otydligt att bara sätta betyg på ett fabrikat, vissa eftermsrknadssprut har ju funnits ganska länge.

I övrigt en bra tanke.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av dundersmurfen »

Ja du menar man skulle delat upp i flera kategorier, som ålder, storlek /omfattning, programvara för mappings, hårdvara, kablar / kontaktstycken. (man kan inte jämföra ett e6 eller e11 med dom nya haltech) Bra ide det blir mycket bättre men det är nästan man skulle gjort nån form av graf bild så det syns tydligare.. Om någon kan komma på bättre frasning på områdena så släng upp en kommentar!

Det som fick mig att vilja göra denna listan är att om någon frågar vilket sprut ska jag köpa, ja då kommer det 16 kommentarer från vems klubben där folk skriker vems är bäst, 22 kommentarer från maxx klubben skriker maxx är bäst, ecu master klubben emu är bäst! Grupper på fb för motorintresserade och andra forum där jag sett detta och vet inte varför bara för man har ett projekt med just en produkt att man är helt insnöad fast dom verkar inte veta varför..

Så listan blev pga jag säljer ingenting utan bara jobbar i skiten å då blir det ju så att jag vill ha det så smidigt som möjligt med bästa resultat och till bäst pris för kunden, så det är därifrån jag försökt utgå ifrån med ratingen. All hjälp att förbättra är tacksamt. Det går bra att klippa och klistra om någon vill editera texten och skicka i pm så uppdaterar jag första inlägget
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av Pacman »

Som Mattias sa,
Link och Vipec var samma firma där Link var ordinarie och Vipec var Premium. När Ray Hall fick skära ner pga dålig försäljning worldwide så valde han att lägga ner Vipec och satsa allt på Link.
Så för nya sprut finns bara Link, men för beg-marknaden finns båda.

Jag säljer ju EcuMaster och har mappat en del MaxxEcu tidigare. De jämförs ofta och ska jag försöka göra en opartisk bedömning så blir den följande:
EcuMaster drivs tämligen traditionellt så de satsar fullskaligt på varje nytt projekt fram tills det lanserats och blivit en produkt för försäljning. Därefter satsas det på ett nytt projekt och produkten uppdateras kanske med 20% av företagets resurser över ett års tid för uppdateringar av dolda fel, buggar och en och annan tillkommande funktion. Därefter låses produkten som färdig och säljs i befintligt utförande, dvs all support läggs på återförsäljarna och endast svårare fall tas upp av tillverkaren. De har ett fåtal produkter, t.ex endast två olika sprut för närvarande, snart ett tredje på gång, men ett stort antal kringutrustning och det är där de skrämmer stora aktörer som Bosch, Motec och Haltech. Även priserna hålls på en rimlig nivå vilket skrämmer stora aktörer.

MaxxTuning drivs typiskt svenskt dvs liten platt organisation som spottar ut flera nya produkter hela tiden. Jag har tappat räkningen på hur många olika sprut de erbjuder just nu men det är många. Historiskt har de känts ofärdiga med buggar och störkänslighet men det har avhjäpts efterhand. Supporten är väldigt bra även om den stundvis kan kännas hård. Mjukvarorna uppdateras hela tiden och det betyder att en produkt aldrig blir "färdig" utan kan förändras över tid.
Min personliga uppfattning är att de haft växvärk i firman men verkar ha hanterat det bra och kommit ifatt.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
BiTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön jun 03, 2012 10:46 am

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av BiTurbo »

Angående MaxxEcu så ser jag det på ett annat sätt angående "att det aldrig blir färdigt" jo nämligen att du inte behöver byta sprut för att få nya funktioner :thumbright:
Men behöver du inte nya funktioner utan är nöjd så behöver du ju inte uppdatera och då är den ju färdig för dig :wink:

Sen har jag lärt mig att man inte ska ladda in en ny version direkt innan man åker på race utan låter förra fungerande ligga kvar tills man får tid att testa det nya ordentligt, hade tex. en bugg dock påverkade den bara surfplattan som jag har alla mätare på, men surfplattan hängde sig hela tiden och Mdash fick startas om, visade sig var skräphanteringen som Samsung har som strulade i surfplattan, så hade jag haft ett annat fabrikat så hade det fungerat och maxxtuning har 4-5 olika plattor dom testar på och på dessa fungerade det.
MEN jag hade då mail kontakt med Maxxtuning och fick svar och nya test versioner att ladda ner och att testa med och detta var fredag kväll, natt och under helgen, detta kallar jag service :thumbright:

Sen att man kan prata svenska med dom underlättar ju rejält och att man pratar direkt med utvecklarna och inte via någon ÅF som bara säger att den funktionen finns inte eller det är så här det är..
Dessutom genom att du pratar direkt med utvecklarna så kan du skicka in önskemål som dom lägger upp på "att göra listan" sedan oftast dyker den funktionen upp i nästa program uppdatering :thumbright: det är många saker jag önskat genom åren som nu finns, helt kanon service.

Så att samma program fungerar på alla boxar och att det hela tiden uppdateras med nya bättre funktioner tycker jag istället är grymt bra, finns ju ingen direkt anledning då att byta sprut och bygga ny kabelhärva osv. som du annars skulle få göra om det är något du saknat som nu kommit men då skulle kräva en ny box? (vilket jag antar är i fallet EcuMaster mfl.)

Men kan hålla med om att dom börjar få lite för många boxar 6st i dagsläget, dock bara 5 som säljs då den äldsta V1 utgått.
Men det har vad jag tror att göra med att ha en box i varje prisklass, då många bara letar det billigaste till sin bil och då blir det olika om det är 4-cyl, 6-cyl, 8-cyl osv. https://www.maxxecu.com/ecu_compare

Jag resonerade dock som så att databoxen är ju hjärnan som styr allt och då är det dumt att snåla där så det blev en PRO box för mig för 3år sedan och det har jag inte ångrat och är väldigt glad när det kommer nya program uppdateringar som gör att mitt 3 år gamla sprut känns nytt och har alla funktioner som dagens och morgon dagens versioner kommer att ha. :thumbright: :thumbright: :thumbright:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av Kadett4wd »

Jag måste ju skriva fueltech 10/10
Deras FT600 är sjukt bra.

Surfa runt på deras sida och bilda er en uppfattning: https://www.fueltech.net/
En polare har det i sin bil, dash och möjligheter att mappa direkt utan laptop/padda är riktigt bra egenskaper.
Sjukt bra spridarkontroll, och bra utbyggnadsmöjligheter till extrema tändsystem.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av Pacman »

Jag måste ju skriva fueltech 10/10
Deras FT600 är sjukt bra.


För över 30.000:- borde man få sjukt bra grejor med :wink:

Hur funkar deras prylar i motsvarande prisklasser som övriga sprut i listan dvs 8000-15000?
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av Kadett4wd »

Det struntar jag i, jag ville bara nämna top of the line, lika Motec är riktigt bra.
Jag tror inte de darrar vidare på läpparna av de lite billigare spruten.

Kolla en av staternas bättre tuners, Shane T, Motec har till och med gjort en egen mjukvara åt honom efter hans specar.
Det är service det.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2780
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Rating av dagens styrsystem / översikt

Inlägg av Daniel-635 »

Jag är nyfiken.

Har antalet gatbilar minskat senaste åren, så det är mer drifting och andra tävlingsbilar ?

Åker folk e85 på gatan numera ?

Jag har ju haft mitt VEMS konfigurerat för flexifuel i många år nu, och är förvånad över att det verkar vara så ovanligt.
Eller börjar fler köra så på andra sprut också ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Skriv svar