Bmw e36 wide edition

En liten presentation av er själv (frivillig)
Steven henriksson
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons aug 28, 2019 8:26 am

Bmw e36 wide edition

Inlägg av Steven henriksson »

Tjenare! Steven henriksson heter jag och bor för närvarande i bäckebo, arbetar som fordonselektriker för ett företag som bygger dragfordon åt flygplatser.
Fick för ett par år sedan tag i en e36 kaross coupe som var rostfri, så ja ställde undan den.
Efter detta fick jag tag i en m54b30 från en e46, kastade in den i garaget med.
Blev utråkad så bröt ur motorn ur min bruksbil (e36 323) o våldade dit m54an med ett m50 insug, då jag inte fick tag i ews modulerna eller nyckel så fulade jag ihop det med det befintliga m52 ms43 systemet.. njaa de gick väl sådär o efter 100 mil och ca 500 liter bränsle så fick ja kasta ur den igen. Så ja rev ned den i mollikyler och insåg att kolvarna hade kantrat lite och jag hade slagit av oljesprutarna (äggformade cylinderlopp) så jag slängde iväg toppen på bearbetning och gav killen ett m52 insug o porta efter o sa att jag ville ha ett jämt register då jag bestämt mig för stressfläkt och aktiv vanos.
Sprang iväg till närmsta motorenoveraren o lämnade in blocket, toppen, och min tillit.
Men fick till baks ett block i standard dim som var runt, en topp med nyfrästa säten och ventiler vars styrningar inte längre glappar som skarvarna i ölandsbron. Efter detta så hittade jag ett wisefab till e36 samt en diesel låda, och en e39 bakvagn.
Tanken är 500 häst,
och den skall vara tråkig i karaktären, den ska vara som en elmotor, vridet skall vara jämt över hela registret (minus turbolagg(vilket ändå kommer vara minimalt))
Tilsammans med "mjuk" fjädring och bakflyttad torped samt motor så kommer det nog bli en bra bil, oom jag bara kan börja någon gång. Kommer med bilder sen, är i japan för tillfället o jobbar


Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk