142 2.05L B20
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
jonny_h skrev:Så vackert så man blir tårögd
Och vackrare blir det!
Slipat in ventilerna och putsat trummen och
planat den till 9.6 djup på F-rummen.. ca 3mm..
Tvättat och monterad ventiler o fjädrar..
Kommer gå hårt!
Totalt 14 timmar senare:
Senast redigerad av Roger Persson den ons dec 31, 2008 2:15 pm, redigerad totalt 3 gång.
- weber-power
- Forumsberoende
- Inlägg: 797
- Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
- Ort: Kalmar // torsås
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
G.Nauta skrev:Vad trevligt för dej föresten vad använder du för verktyg när du planar topp ?
Dock kör ja med ett annat bättre skär nu med lite mer radie..
Så kan mata ca 0.2 per varv.. 315 varv och 50 i matning..
Vill inte ha nått "bakskär" heller så huvet en 0.02-0.03 snett..
Blir inte snabbplanat direkt men perfekt yta...
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
När man planar en topp är det väl att föredra en stor fräs som tar hela ytan på ett drag än att köra med en mindre flera gånger ?
Som jag har tänkt
Som jag har tänkt
Senast redigerad av G.Nauta den sön dec 07, 2008 10:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
"Good looking from a far, but far from good looking!"
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
G.Nauta skrev:När man planar en topp är det väl att föredra en stor fräs som tar hela ytan på ett drag än att köra med en mindre flera gånger ?
Som jag har tänkt
Beror ju lite på hur bra maskin man kör i oxå..
Men jo det är väl tanken.. Ju större fräs du har destå
mindre blir felet på ytan när man ställer spindeln lite
snett för undvika bak skär..
Menade dock att du tar bort alla utom ett skär
i pinnfräsen o sen kör på liknande sätt..
Har sett att iskar har fina planfräsar som
skulle funka utmärkt att plana toppar med..
Det sitter 5 kantiga skär i med spetsen mot ytan...
Fint för packnings ytor..
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Nu är man som sagt uppe i 1 bar ladd.. Tändning 25 grader ochJens Gustavsson skrev:fin tråd med mycket teknisk info!
nu har du lite laddtryck men sen när du vrider upp mot 1.0 bar så behövs offtast mot 190- 200 i huvud munstycke och ca 160 luft.
en liten varning kan va att avgastemp givarn visar lägre temp än vad det är (så tjock givare)
hål tändningen under 25 grader med den kompan vid 1.0 bar.
med en vatten insprutning av enkel modell så kan du skruva upp trycket mot 1.3 bar om du har tunat gasarna bra (utan laddluft kylare)
vad har du för kompa ungefär?
160 luft 180 bränsla o avgastemp 900 grader...- Peppar peppar..
Bestycka upp till 200 huvud och minska luft till 150 o sen öka
laddet tills man får avgastemp lite lagom helst lite lägre än 900..
Måste även se över synkningen av fuggarna
eftersom den surar lite lätt på 3 o 4..
Stifterna är gyllenbruna iaf..
Måste titta lite mer på sånt hädanefter..