142 2.05L B20

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Så vackert så man blir tårögd :thumbright:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

jonny_h skrev:Så vackert så man blir tårögd :thumbright:


Och vackrare blir det! :)

Slipat in ventilerna och putsat trummen och
planat den till 9.6 djup på F-rummen.. ca 3mm.. :)
Tvättat och monterad ventiler o fjädrar..

Kommer gå hårt!

Totalt 14 timmar senare:

Bild
Senast redigerad av Roger Persson den ons dec 31, 2008 2:15 pm, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

ser trevligt ut må¨ja säga 8)
team weber power
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

weber-power skrev:ser trevligt ut må¨ja säga 8)


Got Got.. :)
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Äntligen har man vart ute och tuktat lite.. :)

Ganska mkt kertsup med stora hx turbon utan puls split..

Nu är man ju sugen på testa nya grenröret.. :)

Till sist, lite småvarmt grenrör.. :)

Bild
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Vad trevligt för dej :) föresten vad använder du för verktyg när du planar topp ?
"Good looking from a far, but far from good looking!"
SR
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör sep 29, 2007 4:34 pm

Inlägg av SR »

Bild :thumbright:
Senast redigerad av SR den sön dec 07, 2008 9:38 pm, redigerad totalt 1 gånger.
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

SR skrev:Bild :thumbright:





Haha ja varför tänkte jag inte på de :hihi:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

G.Nauta skrev:Vad trevligt för dej :) föresten vad använder du för verktyg när du planar topp ?


Bild

Bild

Bild

Bild

Dock kör ja med ett annat bättre skär nu med lite mer radie..
Så kan mata ca 0.2 per varv.. 315 varv och 50 i matning..
Vill inte ha nått "bakskär" heller så huvet en 0.02-0.03 snett..
Blir inte snabbplanat direkt men perfekt yta...
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Skit smidigt verktyg, ska försöka skaffa fram nåt liknande till o plana stora bitar med :)

Tack för svar :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

G.Nauta skrev:Skit smidigt verktyg, ska försöka skaffa fram nåt liknande till o plana stora bitar med :)

Tack för svar :thumbright:


Du kan oxå ta en typ 32mm vändskärs fräs o
sätta så och plana med.. Blir oxå bra..
Dock vill ja ha det där lilla extra "rivet" i ytan..
För att få packningen ligga kvar..
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

När man planar en topp är det väl att föredra en stor fräs som tar hela ytan på ett drag än att köra med en mindre flera gånger ?
Som jag har tänkt
Senast redigerad av G.Nauta den sön dec 07, 2008 10:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

G.Nauta skrev:När man planar en topp är det väl att föredra en stor fräs som tar hela ytan på ett drag än att köra med en mindre flera gånger ?
Som jag har tänkt :lol:


Beror ju lite på hur bra maskin man kör i oxå..

Men jo det är väl tanken.. Ju större fräs du har destå
mindre blir felet på ytan när man ställer spindeln lite
snett för undvika bak skär..

Menade dock att du tar bort alla utom ett skär
i pinnfräsen o sen kör på liknande sätt..

Har sett att iskar har fina planfräsar som
skulle funka utmärkt att plana toppar med..
Det sitter 5 kantiga skär i med spetsen mot ytan...
Fint för packnings ytor..
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Jag får prova mig fram helt enkelt :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Jens Gustavsson skrev:fin tråd med mycket teknisk info!

nu har du lite laddtryck men sen när du vrider upp mot 1.0 bar så behövs offtast mot 190- 200 i huvud munstycke och ca 160 luft.

en liten varning kan va att avgastemp givarn visar lägre temp än vad det är (så tjock givare)

hål tändningen under 25 grader med den kompan vid 1.0 bar.

med en vatten insprutning av enkel modell så kan du skruva upp trycket mot 1.3 bar om du har tunat gasarna bra (utan laddluft kylare)

vad har du för kompa ungefär?
Nu är man som sagt uppe i 1 bar ladd.. Tändning 25 grader och
160 luft 180 bränsla o avgastemp 900 grader...- Peppar peppar..

Bestycka upp till 200 huvud och minska luft till 150 o sen öka
laddet tills man får avgastemp lite lagom helst lite lägre än 900..

Måste även se över synkningen av fuggarna
eftersom den surar lite lätt på 3 o 4..

Stifterna är gyllenbruna iaf..
Måste titta lite mer på sånt hädanefter..
Skriv svar