knotan skrev:hehe va kul å se denna igen
bjuder på et par bildr hur den såg ut för drygt ett år sen, jävla stockholmare å knöggla till bilarna sina så jävligt. tom taket va inbucklat, många timmars riktning å spackling innan det blev bra, för å inte tala om fälgarna, kulblästerskåp å sen 3 lager slipgrund för å få nån yta alls å kunna måla på
bakluckan va rätt rutten med under vingens fästen, så det fick bytas ut mot färsk plåt..
hoppas du byter kopplingen med för den va lite rutten om jag minns rätt
jag är på jakt efter ett block, enda kravet är en fin vev å inga sprickor i blocket, resten har jag redan.
skicka pm om nån har ett som kan skcikas eller som jag kan hämta i närheten av östergötland
http://upload.projekteffekt.se/_dok/_Kn ... elack1.JPG
http://upload.projekteffekt.se/_dok/_Kn ... elack2.JPG
http://upload.projekteffekt.se/_dok/_Kn ... elack3.JPG
haha ja den v ar ju inte i vackraste laget men nu blir det ändring
Karossmässigt så tycker jag den är bra, inte nån rosthög vad gäller underede / balkar eller skärmar, inte hittat nån rostfläck än igentligen som man bör bry sig om.
Sen går ju allt att polera, har våtslipat ner hela klarlacken och sen polerat upp den så den är jämnare. Det är inte 100% men kanske 75-80 numera.
Dock vill jag ju ändå få bilen omlackad igen så det gör mig ingenting så länge den inte samlar massa rost. (Jämfört mot dom supror man sett).
Vad gäller kopplingen så har jag inte hittat nått fel än :O Förutom slavcylindern som läker men så fort man luftar så funkar kopplingen som en ny, inget slir heller när man plågar den efter luftning.
Vill dock ändå smälla dit nått fetare hursomhelst, finns ju flera bra modeller på Ebay som duger efter lite läsning. Mest intressant är ju den 6-puckade med fjädrat centrum för 6-700hk.
Men behöver nog renovera slavcylindern först.
Får se om man dyker förbi Gustav N och kikar på ett hx50 och sen ska ju grenröret planas och ny DP, lutar mot 3.5 - 4" eftersom den som sitter där är rostig och ful.
Så lite småprylar som är påväg / ska göras närmast är:
*slavcylindern renoveras / bytas (tips mottages på försäljningsställen)
*större turbo (nästan klart redan)
*bättre styrsystem, piggyback duger men helst ett ensamstående
*xenon H4 påväg redan
*nya lysen fram / blinkers påväg
*lister / stänkskydd samt andra små grejor landar på posten imorn
*lacken ska poleras ner någon vända till
*sänkningssats (köper beggat av någon eller beställer nytt)
Sen är det ju sådant som kommer med tiden, större spridare, hålla koll på oljan.
Så långt jag förstått så är inte oljekylaren orginal eftersom det sitter klammer vid den (gör nog inte det på den orginala) + att den är groteskt bred, typ 50cm.
Är livrädd för lagrena i motorn just nu så oljan är också en prioritet, köpte först större oljafilter ala´Zooloo (0.7L) men den fick bytas bort direkt eftersom adaptern till mätarna satte filtret för nära motorbalken.