Amstaff´s 2x Supra MK3 Targa
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
ser bra ut krille får masa mig nerför backen nån kväll och se hur det går för dig hon blir bara finare och finare för varje vecka supran din
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Trodde man att FuelCut Defender skulle dyka upp idag men ICKE.
Skäms GIK turbo!
Eftersom jag kände mig särbehandlad så gick jag o köpte en HKS kopia dump.
Då vart det genast problem igen, flänsen som följde med dumpen är i alu..
Någon som känner sig träffad och kan snabbt dra ihop en fläns mot en rörstump?
Skäms GIK turbo!
Eftersom jag kände mig särbehandlad så gick jag o köpte en HKS kopia dump.
Då vart det genast problem igen, flänsen som följde med dumpen är i alu..
Någon som känner sig träffad och kan snabbt dra ihop en fläns mot en rörstump?
Hittade en fläns med slanganslutning på Ridetech för 49:-knotan skrev:tar 5 min att svetsa, men frakt mellan oss tar betydligt mer tid
Men lär lämna bort denna redan på måndag så jag får byta ut hybriden som bara kvittrar (går ej att släppa fjädetrycket mer).
Kör en update i samma inlägg.
Apexi SAFC Neo inkopplad idag (Piggyback), dock kör jag utan inställningar då jag behöver bredbandslamdba för att kunna ställa in.
Någon i Umeå som kan låna ut en över en kväll? PLIIS!
Blir att beställa AEM som är omtalad här på Sävar men det är ju lite leveranstid.
Får ju Fuelcut Defender i veckan men OM det går att mappa bort Fuelcut dv.s höja gränsen med Safc så tänkte jag testa detta först, då kan jag returnera FCD igen och slipper ha en sådan liggandes.
Passade iaf som SMÄCK där askkoppen ska sitta!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
hmm ge ej upp krille var förbi igår kväll men ingen där dyker förbi ikväll igen.sen så kan vi kanske ringa en kompis till mig och höra hur man kommer runt skiten på ett enkelt vis.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Testat med iPhones program "Dynolicious" ikväll.
http://www.dynolicious.com/
2 snabba vändor med endast 0.9bar och första vändan gav 343hk och andra vändan 337hk. Då utan fuelcut givetvis.
(Igår visade den 297hk med 0.65bar)
Räknat på tjänstevikt och 20% drivlineförlust.
Vikten är 1640kg.
Märks däremot att kopplingen börjat ta lite stryk nu
Men 1.0-1.1bar borde den fixa med orginal turbon innan den bara pumpar varmluft, synd att den är trasig bara (impeller hörnen är av på kompressor sidan)
Då är den inom specen enligt supraforums.com uträkning av ca 350hk.
Bredbandslambdan visar 0.83-0.86 vid fullast där den börjar vid 0.86 och sjunker till ca 0.83 vid högre varv, så det duger iaf. (Tack robban!)
Större turbo, större spridare, bättre sprut och 2kg ladd och sen blir det att åka av sinne!
http://www.dynolicious.com/
2 snabba vändor med endast 0.9bar och första vändan gav 343hk och andra vändan 337hk. Då utan fuelcut givetvis.
(Igår visade den 297hk med 0.65bar)
Räknat på tjänstevikt och 20% drivlineförlust.
Vikten är 1640kg.
Märks däremot att kopplingen börjat ta lite stryk nu
Men 1.0-1.1bar borde den fixa med orginal turbon innan den bara pumpar varmluft, synd att den är trasig bara (impeller hörnen är av på kompressor sidan)
Då är den inom specen enligt supraforums.com uträkning av ca 350hk.
Bredbandslambdan visar 0.83-0.86 vid fullast där den börjar vid 0.86 och sjunker till ca 0.83 vid högre varv, så det duger iaf. (Tack robban!)
Större turbo, större spridare, bättre sprut och 2kg ladd och sen blir det att åka av sinne!
- QuttroDanne
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 77
- Blev medlem: ons mar 08, 2006 4:16 pm
- Ort: Lillsjöberg - Umeå
nu börjar det ju likna något fixat nån ny turbo än? =)
Four Rings To Rule Them All!
Audi 200 20v TQ + Vems
www.LLM-Racing.com
Audi Bygget: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 822#273822
Audi 200 20v TQ + Vems
www.LLM-Racing.com
Audi Bygget: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 822#273822
Njyepp inte handlat men du får gärna kika förbi med ditt agg o droppa av det i brevlådan för du ska väl in med störreQuttroDanne skrev:nu börjar det ju likna något fixat nån ny turbo än? =)
Vill ju smacka dit grenröret också + WG!
Får se om jag har tid imorn då blir det att svetsa klart resten av tryckrören, fått alla silikonslangar idag.
Köpte även adapter till dumpen samt nya mattor + sportfilter, mest för att fräscha upp.
Danne ska du till Piteå i helgen?
Lite nytt iallafall.
Bytt alla slangar till silikon samt svetsat tryckrören i storleken 2.5".
Laddar runt 1 - 0.9bar och håller det stabilt, sjunker ytterst lite i högre varv.
Även bytt sportfiltret & svetsat ny adapter till denna, värmeskölden är temporär.
Passade även på att smyga in obemärkt och väga supran ikväll!
Resultatet ser ni längre ner (utan förare)
Firade kvällen med att åka ifrån en Audi S8 360hk
(Visst det är ju en pansarvagn men ändå )
Bytt alla slangar till silikon samt svetsat tryckrören i storleken 2.5".
Laddar runt 1 - 0.9bar och håller det stabilt, sjunker ytterst lite i högre varv.
Även bytt sportfiltret & svetsat ny adapter till denna, värmeskölden är temporär.
Passade även på att smyga in obemärkt och väga supran ikväll!
Resultatet ser ni längre ner (utan förare)
Firade kvällen med att åka ifrån en Audi S8 360hk
(Visst det är ju en pansarvagn men ändå )
- QuttroDanne
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 77
- Blev medlem: ons mar 08, 2006 4:16 pm
- Ort: Lillsjöberg - Umeå
haha de är thomas som har sina ideer får väl se hur det blir i sommar eller till nästa.Amstaff skrev:Njyepp inte handlat men du får gärna kika förbi med ditt agg o droppa av det i brevlådan för du ska väl in med störreQuttroDanne skrev:nu börjar det ju likna något fixat nån ny turbo än? =)
Vill ju smacka dit grenröret också + WG!
Får se om jag har tid imorn då blir det att svetsa klart resten av tryckrören, fått alla silikonslangar idag.
Köpte även adapter till dumpen samt nya mattor + sportfilter, mest för att fräscha upp.
Danne ska du till Piteå i helgen?
okej de ser ju ut att gå frammåt då
Vart inget piteå. men for en sväng till bjurholm igår kväll
Four Rings To Rule Them All!
Audi 200 20v TQ + Vems
www.LLM-Racing.com
Audi Bygget: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 822#273822
Audi 200 20v TQ + Vems
www.LLM-Racing.com
Audi Bygget: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 822#273822
Behöver jag skriva eller ska jag låta bilderna tala?
Gustavs hx50, 66in - 80ut.
Söker:
V-bands fläns samt klämma på avgassidan
V-bands fläns till trycksidan ut. (har klämma)
Nån som kan tigga 3.5" alurör som har 2st 13mm slanganslutningar och går ner till 3"
Lär få staga upp grenröret ordentligt mot blocket!
Nödlösning på flänsen, slipa ner med rak stålplatta och 180k sandpapper...
Gustavs hx50, 66in - 80ut.
Söker:
V-bands fläns samt klämma på avgassidan
V-bands fläns till trycksidan ut. (har klämma)
Nån som kan tigga 3.5" alurör som har 2st 13mm slanganslutningar och går ner till 3"
Lär få staga upp grenröret ordentligt mot blocket!
Nödlösning på flänsen, slipa ner med rak stålplatta och 180k sandpapper...