193hp är ju inte fy skam i bruksbilen

Kan säkert räcka för o skrämma upp en o annan? (men den där Evon verkar va kul brukis)
Jag gör en liten lista och så får vi väl diskutera om det kan tänkas göra nån nytta, försöker ta det ungefär i den ordning som det blir bäst resultat/nedlagt arbete.
(värme o sånt verkar du ha koll på redan)
1. Handgas, lås spjället o låt bilen öka i nedförsbackar och sacka uppför, halv/heljobbigt att köra men sparar mycket bränsle. (eventuellt med en enkel "boostknapp" som peppar upp vridet om det skulle sacka för mycket uppför, så att man slipper att gasa okontrollerat)
2. Rätt spridare, du testar ju själv så de som sitter original är nog väldigt bra men en ny bra spridare verkar vara Deka V.
3. Placering av spridaren, jag kan inte Volvon hundra men det brukar löna sig att spridaren träffar så högt som möjligt i kanalen (INTE väta golvet, precis som du säger till ungarna

)
4. Ändra avstämningen, både insug och avgas, får du upp vridet på lite lägre varv så kommer du att växla tidigare.
5.Insugskam ställd som Atkinsson eller låglyftande insugskam.
6. Separata spjäll.