Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
har fixat bromspapper nu!
Jens: jag tror wg:n var öppen vid 5000 låst rpm kanske lite senare vid svep.
vi ställde varvstoppet på 9500 tror jag vid sista försöken och den var nog där
och nosade när kopplingen gav sig.känns väl sådär med std longblock
annars körde vi till 8000 och gissar att den maxar vid 8500.
avgastrycket hann ikapp runt 8000 på 1.08 svepet
man kan ana att kopplingen tvekar runt 6000
1.00 bar
1.08 bar
en jämförelse med Honda s-2000 (utan fuskturbo )
Jens: jag tror wg:n var öppen vid 5000 låst rpm kanske lite senare vid svep.
vi ställde varvstoppet på 9500 tror jag vid sista försöken och den var nog där
och nosade när kopplingen gav sig.känns väl sådär med std longblock
annars körde vi till 8000 och gissar att den maxar vid 8500.
avgastrycket hann ikapp runt 8000 på 1.08 svepet
man kan ana att kopplingen tvekar runt 6000
1.00 bar
1.08 bar
en jämförelse med Honda s-2000 (utan fuskturbo )
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 182
- Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
- Ort: Yttertavle(Umeå)
- Kontakt:
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Komplett utan bortklippt högersida
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Har det hänt nått mer?
Så brutal mx5 det måste vara
Så brutal mx5 det måste vara
Micke Grönlund
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 182
- Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
- Ort: Yttertavle(Umeå)
- Kontakt:
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Jo till slut så skaffade jag effektintyg och gjorde en regbesiktning med stolar,bur och E85. Gick rätt bra förutom Hc värdena som var svåra att få till men efter besök hos Jens och online mappning hos bilprovningen av Fredde så var det grönt. Gissar att man får isolera besiktningskatalysatorn verkar som den går för kall. Nu är bilen återställd med turbo och med gynsam slutsiffra så klarar man nästa sommar också med fläkten kvar. Gissar att man kan sport-toura lite om man har trist. Blir väl nån sväng i Åmsele om ingen köper den innan...köra är inte min grej.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Spexigt värre
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Hur gick det för bilen efter?
Är bilen redo för Åmsele?
//Nisse
Är bilen redo för Åmsele?
//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 182
- Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
- Ort: Yttertavle(Umeå)
- Kontakt:
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Jo huven kan man ju vara utan, den verkar ju inte vilja vara med ändå. Känns ju fett pinsamt och kunde gjort illa nån ordentligt. Verkar inte som rallysortimentet av huvremmar funkar i fart.
/M
/M
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Trevlig bil. tackar för provtur och provåkning idag, klart intressant bil
Re: Pysens Hårblås: Mazda MX-5-92
Hej Pysen,
Gillar din tråd men saknar bilderna! Har just in handlat en NA 1990 som leksak med ambitioner att turboladda den.
Söker tips här men, men vart är bilderna?
//Sven
Gillar din tråd men saknar bilderna! Har just in handlat en NA 1990 som leksak med ambitioner att turboladda den.
Söker tips här men, men vart är bilderna?
//Sven