Jag köpte mig denna bil i början av September från Bob Towne i Arizona. Bob har kört med en Procharger maskin tidigare och lyckades hålla sig på 4.3 tider med runt 280 i slutfart. (176mph)
Bob skottade först bakaxeln. Så en ny investerades, Det vart en 11" MW floater axel med kolfiberbromsas... Deluxemodellen bland dragracebakaxlar och troligen de fränaste man får med 4 link.
Sen skottade Bob lådan... Då köptes en flång Lenco med koppling och 400 lådan hamnade på skrottippen. Med detta åkte han ett par 201m testsvängar och till slut 1 402m körning. Det var hans sista med bilen då motorns botten gav med mot slutet.
Inte speciellt glad i hågen sålde han av lådan direkt. En hel del delar och nu bilen till mig.
Bilen är en:
2002 års glasfiber camaro. 115" hjulbas. Dubbelramschassi 25:1E
Mark williams 11" floater med kolfiberbromsar, Dubbeljusterbara koni el-dämpare.
34.5x17 slicks med Beadlocks.
Motorn:
516Cui eller 479 Cui. Kommer bygga ett reserv shortblock.
479cui har kraftigare stakar/kolvar och kan gå bra i competition.
516Cui maskinen är starkare på lägre varv men klarar inte samma effekt. Ca 1800 max på denna.
Båda blir med dubbelturbo. Fräsans specialinsugs. Comp turbo Billet 82mm, Hacke racing grenrör.
Kommer konvertera till remdriven bensinpump och testa metanol. Tuneupen med E85 gav 1560hp och 1945nm. Detta skall ändras på med mettis och större turbos!
Kommentera gärna.