* * * NXJ * * * skrev: Blir mer å mer original
NXJ
Nja....
/Peter
* * * NXJ * * * skrev: Blir mer å mer original
NXJ
Jag tror på din kanelbulle och jag tänkte kopiera den och köra med förpump i kanelbullen och därefter filter och bränslepump. Pumpar och filter blir från 940in.Markus skrev:Min kanelbullelösning vet ja inte hur bra den är än, i teorin så ska de fungera i varje fall! Att krafterna bör motverka varann vid acceleration så soppan borde va kvar i mitten!
Men allt borde bli bättre än va de är original i varje fall!
Körde i sommar med en 90graders anslutning i bottenpluggen och en pump externt.
De gick bra tills typ kvart tank, så började den suga luft.
Kör me samma externa pump nu, den har en inbyggd sil har ja sett, så tänkte prova montera den inne i tanken. Fungerar inte de så sätter ja in en seriös pump som ja visade ovan.
Har kapat bort sug-anslutningen på pumpen så den kommer närmare botten på tanken!
Riktigt klåparlösning men tänkte testa!
Hej.fredde_vit_pv skrev:om du höjer tanken så hamnar pumpen lägre än soppan och då behövs inte förpump speciellt om pumpen sitter bakom tanken!
enkelt och billigt
Jadu Daniel...Bara...pv seldahl skrev:snart bara att blaska på lite färg och åka och besikta
Har ju till exempel original tum på downpipenblackadder skrev:Nja....* * * NXJ * * * skrev: Blir mer å mer original
NXJ
/Peter
Hej TrubbisTrubbis skrev:Kul att det händer nått nästan varje dag!
Ska du köra 400 hästar hade nog iallafall jag byggt en 3" dp, och i den mån de gått även fortsatt med det under bilen
Men du kanske inte ska ha samma turbo senare?