mycket jobb både att bygga och hålla efter.Dalmasen skrev:Vore det inte häftigast med en B20 byggd bara för dragracing utan kompromisser för gatkörning?..Hur fort skulle det gå med det här chassiet tro?
men högre kompa rull kam, metanol och 3bar med en HX50 skulle va fränt
tiden den skulle gå vill jag inte spekulera i men den skulle röra på sig fint.
vet ej, men jag tror att den gått i 8.9 klassen vad den nu heter för länge sendezzan skrev:Vad är det besiktat för? ET 7.50 ?
kände du den ägaren? vet någon vilka tider och vilka motorer som suttit i den? värkar gått på metanol på slutet med CSB 9.3sec har jag hörts ryktas.Tompi skrev:Kul att det gamla Kiruna chassiet kommer till användning igen.
Det fina med turbo är att belastningen på grejorna inte blir så stor jämtmed sugmotortrimning eller lustgas till samma effekt.vince skrev:http://www.sdpc2000.com/catalog/123/pro ... ck-ups.htm
billigt kanske,men absulut inget att sätta turbo på,hemska toppar,gjuten vev,gjutna kolvar etc,tror tom stakarna är gjutna,då är det bättre att köpa bara ett nytt block,och fylla på med smidda grejer,begagnade toppar,vev,stakar etc,brukar inte bli dyrt,till mitt opel projekt köpte jag en komplett 4bultad -72 400,den har iofs gjuten vev,men vettiga toppar och bra skick för en renovering 6500:-en fyrbultad 350 borde man hitta för 5000:-ett tips är att istort sett alla pickup/blazer/suburban från 70 talet har 4bultade block,har sålt två sådana motorer från bilar jag skrotat,och dom har inte inbringat några fantasi summor direkt.
om du läste inlägget från cheva tidningen där dom plockade ut 400hk med annan kam, portade toppar. möjligt vis skule man haft lite bättre kolvar med ca 8.0:1 i komp och en annan kam så skulle det inte va omöjligt att plocka ut 800hk ur en sådan utan att belasta vev stakar mer än dom gjorde. dom plågade den över 100 pull i bänken utan haveri i allafall (kan ju inte vara hel kass då )
jag håller delvis med dig men det är så mycket jobb , till en cheva motor så passar allt redan chasit och drivlina mm som dessan sa.Pitebo skrev:Jens, skippa dessa "tråkiga" planer på sb åtta, använd din fina cossie 6:a ist , mkt lättare, finare och fränare tycker iaf jag!
men songen med cossi sexan skulle va sanslöst på 9000+rpm med hx60 och 2bar tryck